Blomsterenglene Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 VÅR sønn skulle hete Matheo, men nå er jeg litt usikker. Synes plutselig at alle nyfødte heter det.! Og jeg vil ha et navn som ikke ALLE heter, Slik som storebroren Karsten. Det er nå 2 stk døpt i askim i år, som heter Matheo, og Askim er et lite sted, så vil ikke rope på sønnen min og få 10 andre unger på døra liksom=) Han skal jo ha Henry til fornavn, men hadde bare tenkt å bruke Matheo til daglig. Men nå er jeg litt usikker igjen. Nå regner jeg med at vi bytter navn.. Så da trenger jeg hjelp, jeg vil ha et uvanlig navn, som passer til Henry=) Kan du hjelpe?!
Stolt tvillingmor Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Vær nå glad for at du slipper å kalle barnet for Matheo - det er et navn som sikkert passer greit på en liten baby, men som vil bli helt merkelig på en voksen mann på 60. Tenk deg rørlegger eller brannmann Matheo - eller kanskje konserndirektør Matheo Hansen?? Jeg synes Henry var et vanskelig navn å finne et navn nr. 2 til, men etpar andre forslag er: Henry August Henry Wilhelm
anik25 Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Matheo skal gutten våres hete, et kjempe fint navn, og her jeg bor blir folk litt paff når jeg sier navnet,ingen har hørt det før... jeg hørte det for første gang når jeg bodde i spania for 4 år siden,sønn til sjefen min der nede heter det.. og jeg forelsket meg helt i navnet:) Syntes det er feil om man må tenke, "nei det kan ikke sønn min hete om han blir brannmann vil jo ikke det navnet passe han" :)
Stolt tvillingmor Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Mitt poeng er at barnet blir voksent, uansett hva slags yrke han får. Og jeg synes ikke dette er noe navn for en voksen mann..Men du må gjerne være uenig :-)
velsignet med to Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 Men det er vel gjerne sånn fordi at det ikke er noen i dag som heter det som voksen??
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Matheo er og blir litt "nusselig" selv om den som bærer navnet blir voksen, syns nå jeg. Sånn personlig. Men hva med Henry Theodor?
M ♥ ♂-2010 Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Alle Linus´er, Theodor´er og Matheo´er blir voksne, og da er det helt naturlig å hete det - og totalt unaturlig å hete Geir eller Stian! Henry Matheo var fint synes jeg!
juliogjuleprinsesse Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Henry Matheo var fint Jeg tror det blir med Matheo som med andre mote navn, da jeg var liten trodde jegikke det gikk an å hete det jeg heter som voksen, men det går fint Og det er veldig mange andre som heter det samme som meg
Tøvsjura Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 Navnet skjemmer ingen ;-) Matheo er et fint navn det, vet ikke om så mange som heter det - er vanligere med navnet Lucas. Kjenner sikkert til 10-20 stk som har navngitt sine sønner Lucas/Lukas i løpet av de siste 4 årene, men vet kun om 1 som har gitt sønnen sin navnet Matheo. Matheo er forøvrig på guttenavn-listen vår denne gangen ;-)
renateda Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 å nei ikke si det navnet er blitt så vanlig a.. var liksom det min lille gutt skulle hete Var uheldig med navnevalget forrige gang også.. veldig få som het Linnea i januar 08 mens i desember 08 lå det på førsteplass mest populære navn..Arrrg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå