Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Hvordan er det i området rundt barneskolene Ørmelen og Verdalsøra, og barnehagene i nærheten av de? Hvordan er kommunikasjon, transport o.l. i de områdene? Og i Levanger, hvordan er området rundt Frol?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Jeg er oppvokst på Verdal, og jeg kan ikke fordra plassen så jeg flyttet der i fra med en gang jeg hadde muligheten Vil heller anbefale Verdalsøra enn Ørmelen, i min tid da jeg bodde der var det mest bråk og tull på Ørmelen. Transport, tror det går blåmann der - men hvor ofte det vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Hvis jeg måtte velge mellom Levanger og Verdal så er nok Levanger uten tvil det beste stedet. Verdal har i åresvis hatt stempel som narkosted og ville ungdommer. De jobber med å få et bedre rykte, men jeg synes det fortsatt er hardt der. Levanger er en trivelig liten by og har mer på by på enn Verdal.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 ...Og for å ikke snakke om alle de teite ungdommene som er ut å "råner" bil (helst av type gammel volvo) og stiller seg opp flere biler på rad og bare ser tøffe ut (de tror det selv, ja). Syns hele Verdal er teit, man kan se det på ungdommen at de bor på Verdal bare ved å se på hvilke klær de har på det. Heller Levanger enn Verdal!!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Hoihoihoi... Her var det mange fordommer mot Verdal gitt! Jeg jobber innen psykiatrien, og kan love dere at det er like mye narko på Levanger, Steinkjer, og Inderøy som det er i Verdal! Forskjellen er at de i Verdal har erkjent problemet, og forsøker å gjøre noe med det! Jeg bor på Levanger grunnet nærhet til jobb, men kunne egentlig like godt bodd på Verdal. Levanger har en trivelig sentrumskjerne, ja. Men det er jo nesten ingenting igjen der! Nitrist! Alt av butikker og kaféer er flyttet ut til Magneten/Moan. I Verdal finnes trivelige nisje butikker, både innen klær, smykker og interiør. Sentrumskjernen har fått en ansiktsløftning, og de er ikke ferdig med den enda! Jeg er ofte på kafé sammen med noen venninner fra Verdal, og da velger vi heller Aboteket eller Brød & Circus, fremfor noen av kaféene i Levanger... Komunikasjon: Det går et tog i timen nordover/sørover. Info om bybussene finner du her: http://tronderbilene.no/index.php?kat=Rutetabeller+for+nedlasting&c=16&p=&tema=6&hovedTema=6 Lykke til med valget! :-)
Nitte Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 Personlig ville jeg ikke bodd på ørmelen, men det er fordi jeg liker litt bakker... Ørmelen er preget av flatt landskap og en masse 70-tallshus. Ville helller kjøpt hus på Melan, evt. Nordbergshaugen, som er området rundt Verdalsøra barneskole. Tåler man å sykle/ gå litt, ville jeg anbefalt Forbregd Lein eller Stiklestad! Blåmann går dit også. Stiklestad skole er kjent for å være en bra skole med dyktige lærere! Kjenner ikke til Levanger/Frol, sånn bomessig, så skal ikke gi deg noen råd der... Men vil anbefale deg å ikke lytte til gamle fordommer mot Verdal! Vi kunne selvfølgelig vært foruten rånerne, men dette er en subkultur blandt ungdommen i Verdal! Ikke normalen! Det er bare det at de vises i terrenget...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 Trenger bo nært barnehage og barneskole, gjerne nær butikker o.l også. og har inntrykk av at det er dyrere å leie i Levanger. Og hvordan er det å få jobb? Hvilke fritidsaktiviteter / tilbud finnes det for barn i 5- 10 årsalderen ?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #11 Skrevet 25. april 2010 Man får jobb hvis man vil jobbe! ;-) Hvilken utdannelse har du? Det er enkelt å få jobb i butikk, og innen pleie og omsorg. Fritidsaktiviteter for barn er det nok av. Fotball, turn, allidrett, ski, dans, korps, drill, speider, ulike kurs innen kunst, kulturskole... Vet at mange har barna på småbarnsmix på treningssentrene, mens de selv trener. :-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #12 Skrevet 25. april 2010 tar gjerne butikkjobb, eller barnehage eller sfo eller barneskolen
Cat.68 Skrevet 27. april 2010 #14 Skrevet 27. april 2010 Jeg synes Verdal er kjempetopp jeg. Og skjønner ikke den stigamtisering folk kommer med. Ja det finnes en stor narkotika problematikk i denne byen, men den er ikke større en på andre steder, men den er mer synliggjort da kommunen har innrømmet problemet og satt det på agendaen for å jobbe aktivt for å gjøre noe med det. Det er jo i grunn bare positivt og gjør at fokus er veldig stort, og nyrekruttering blir vanskeligere for dop miljøet. Når det kommer til råning, Hvilke ungdommer i 18 års alderen bor ikke i bilene sine da. Og siden sentrum ikke er så veldig stort, synes vel også de litt bedre da muligens. At Verdal har litt selvironi og lager show, revy og teater av temaet er jo bare gøy. )) Ikke minst bor vi i en fantastisk natur, nært til både fjell og fjære, og siden samfunnet er ganske tett, er det også et ganske stort samhold når noe skjer, og folk trenger støtte. Nei kom til verdal du. De fleste områder har sin sjarm, så det er opp til den enkelte hvor man finner seg best tilrette med. Selv bor vi noen km utenfor byen i et kanon koselig bosteds område. Vil du vite hvor kan du sende en Pm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå