Gå til innhold

Lys pastasaus?

Alva♂️♂️♂️♀️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med oppskrift? Jeg har:

løk, hvitløk, melk, matfløte, norvegia ost, paprika, glass med rød pesto (om det ikke er gått ut på dato), diverse urter på glass (oregano, dill, persille...) og tomater på boks (desverre ikke ferske), salt pepper og annet vanlig krydder. Har også stavmikser

Lyst på en pastasaus som er litt fyldig og rund, samtidig som den er mild og greit til barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Surr løk og hvitløk i olje, ha i tomatboks (går ut i fra du mener at du har en uåpnet boks, men ingen ferske tomater?), du kan og ha i finrevne gulrøtter, oregano, persille, salt og pepper, bittelitt sukker- la koke 30 min.

Ha i ønsket mengde matfløte, Hvis du har noen som ikke liker klumper, kjør med stavmikser.

Den burde bli både rund og mild.

Skrevet

Jeg ville ha kokt fløte, raspet i ett fedd hvitløk kanskje også hatt i revet ost + grønnsaksbuljong hvis du har eller bar salt og pepper. Mild og god:)

Skrevet

To ulike vaianter:

Lag jevning, spe på med melk og en skvett fløte. Tilsett finhakket kvitløk og la det koke sammen med sausen (kvitløk kan kuttes ut). Når sausen er kokt tilsetter du ost og/eller rød pesto.

Durr hvitløk og løk sammen med finhakka paprika - og tilsett en boks hermetisk tomat og gjerne litt rød pesto. Hell over matfløte evnt. litt melk og kok et par minutt. Smak til med sukker, salt og pepper. Kjør den gjerne med en stavmikser for en barnevennlig rosa saus.

Skrevet

Tusen takk for oppskrifter, skal lagre dem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...