Gå til innhold

Min akkurat lange nok fødsel =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 20.04. kom lille Marit Olive, med sine perfekte 3635 gr og 50 cm!

Etter 3-4 uker med kynnere, stikkinger, masse tyntflytende utflod som lurte meg til å tro at vannet gikk. Å en evig beskjed fra jordmor om at joda, det er normalt, alt er normalt når man er gravid,hehe.

Var på kontroll hos jordmor den 19, hadde termin den 14.april. Alt var fint på kontroll,men da hun skulle måle SF, fikk hun barnet til å bli så stort! Langt utenfor den søylen de andre målene fulgte jevnt og trutt. Så vi ble sendt på Levanger sykehus, for å sjekke str på babyen med UL.

Der finner de at ungen er veldig lang og tynn. -15 %, å det nesten en uke over termin... Så legen foretar en undersøkelse, å jeg er veldig moden og myk, og har ca 1-2 cm åpning. (skulle bare mangle, så mange vondter som jeg har hatt!!) Så hun foretar en fosterhinneløsning (er det samme som stripping??), som overhodet ikke er vondt. De vil jo helst at det skal starte av seg selv, så hun vil gi dette 2 dager på å virke, hvis ikke skal de sette meg igang den 21.

Jeg er overlykkelig, bare 2 dager å vente, istedet for en uke til =D

Men dagen etter når vi står opp, har jeg veldig vondt i magen. Som fordøyelsesvondt. Men tenker som så at jo jøss, det går vel over dette å. Men det gjør det ikke, å i 10-tiden kommer det takvis og jeg må begynne å puste meg gjennom de. Men de er korte ( ca 20 sekunder) og kommer ofte (2-3 min mellom). Så jeg klasker en hårfarge i håret, og spiser et rundstykke. Tenker jeg har allverdens med tid ;)

Dursjer, å da begynner det å være skikkelig vondt... Så vi kjører til sykehuset, og har nesten 5 cm åpning, juhu =D

Får epidural, å får slappet av en liten time. Så tar de seg opp riene, men hver gang jeg spør JM om å skru opp epiduralen litt (den stod på 6 ml/t) så snakker hun seg bort. Undersøker meg igjen, å tømmer blæra å styrer på. Plutselig spør hun om jeg kjenner pressetrang?

Gjør ikke det akkurat da, men på neste rie kjennes det ja! Da er det 10 cm åpning og ready to go!

En liten halvtime senere er lille Marit ute, og glemt er smerter og vondter <3

Dro hjem etter 3 dager, nå koser vi oss hjemme alle sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Høres ut som en fin fødsel:-) Kos dere fremover!

Skrevet

Grattis med jentebabyen :-) Hun var jo ikke liten i det hele tatt (ikke spesielt lang heller)! Stor fin jente det da : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...