Gå til innhold

Hva nå? Pleas les...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen flytter brått ut i morgen. Han oppgir ikke sin nye adresse, skal bo i lastebilen sier han.

Hva nå? Hva skal jeg gjøre? Skal jeg bare bytte hans adresse til hans mor? Blir hun forbannet tro? Jeg må jo sette igang å søke om stønader fra nav, fort som F. 1.mai skal jo husleia betales, og strømmen innen 7.mai. Jeg må på sosialen med disse regningene når hans inntekt frafaller nå.

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke, sorry :( håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Du kan ikke bytte adresse for ham. Det må han gjøre selv. Og har han ingen fast bopel så må han registreres som det og skaffe seg en poste-restante adresse (altså en post-boks på postkontoret).

Men det er noe han må gjøre selv

Skrevet

Hvorfor kan jeg ikke bytte for han???

H.I

Skrevet

Leier eller eier dere? Hvem er det som står på kontrakten? Er dere gift? Uansett må dere til megling før du får søke støtte fra NAV om det er barn i bildet.

Syns det virker utrolig spesielt å etterlate kone og barn i en sånn situasjon... Mener du at han ikke skal bidra økonomisk iallefall til dere finner en annen løsning?

Herregud..

Støtte fra NAV kan ta sin tid. Her tar det ca 3 mnd.

Håper du får snakket vett i hodet hans og at han hjelper deg ut økonomisk. iallefall om dere leier/eier sammen er det hans ansvar også å betale sin del av leien.

Skrevet

Vi leier, mitt navn står på kontrakten, vi er ikke gift, bare bodd sammen i 1år. Dama på nav sa jeg bare kunne sende avgårde søknader før meklingstimen. For det var viktig for dem å få søknaden fortest mulig. Vi må signere en kontrakt der det står at forholdet er slutt og sende med søknaden.

H.I

Skrevet

du kan ikke endre adresse for han pga de må ha hans sign på folkereg.

Men om du har kodekortet hans til Altinn så kan du gå inn og gjøre det der for han.

han er vel interessert i å gjøre det selv også eller`?

Skrevet

Ja, jeg har kodekortet hans, derfor jeg tenkte å bytte. Venter jeg til han gjør det kommer det til å ta år og dag. For han vil da ikke ha adresse hos sin mor, han skulle høre med sin bror, men han bare utsetter det dag etter dag. Så jeg må ta saken i egne hender å pælme han rett og slett ut!

H.I

Skrevet

Du har ikke lov å endre adresse for en annen person uten hans samtykke, det regnes som dokumentfalsk. Når mannen din oppdager at du har endret hans adresse til en annen kan han faktisk anmelde deg...

Skrevet

Når han kan sette dere i en sånn situasjon hadde jeg tatt saken i egne hender med en gang. Bruk kodekortet hans og bytt adressen hans til hans mor.. Er han en sånn sløv mann som aldri ordner noen ting sørger du også for å få nav til å sette opp bidrag og forskuddbetale til deg, så kan de ta kampen med å hente pengene fra hans konto.

Skrevet

Tusen takk for svar! Han vil ikke skriver under på erklæring om samlivsbrudd heller. Huff... Må jeg rett og slett få noen andre til å skrive under for han, for nav vet da ikke hvordan hans underskrift ser ut.

H.I

Skrevet

Du er jo rett og slett dum. Håper du blir politianmeldt for dokumentforfalskning.

Skrevet

Jeg mener hun har eneste mulighet til å få tatt saken i egne hender og få dette unna.

Stå på hovedinnlegger.

Skrevet

Hav enn du gjør, ikke forfalsk dokumenter, det er straffbart og du vil kunne komme til å svi for det

Nav-dama

Skrevet

Feil! Dette har jeg gjort med min x nå i vinter, skrev ett brev til folkeregisteret der jeg forklarte at han ikke ville melde adresseforandring. Det tok litt tid, men jeg fikk ham fjernet fra adressen min, uten hans underskrift.

I mellomtiden gikk jeg på Nav, forklarte situasjonen og fikk innvilget det jeg har krav på, inkl bostøtten. Alt går, bare man forklarer saksbehandler situasjonen.

Lykke til :)

Skrevet

Ja det skulle tatt seg ut om hvem som helst kunne endre adresse til hvem som helst.

Da kan man jo svindle så det står etter.

Nei du må nok la han endre adresse, men si meg, har dere felles barn?

I så fall er det jo en merkelig ting å gjøre.

Skrevet

Det går ann å få støtten du har krav på uten å forfalske underskriften hans, men du må dokumentere for nav at han faktisk ikke bor der. Kjenner noen som var gjennom det samme (bare at der bodde barnet hos far mens moren nektet å skrive under), de måtte ha et visst antall underskrifter fra folk som bekreftet at de ikke bodde sammen. Dette var svogeren min så jeg skrev under, det samme gjorde en nabo osv. Da ordnet det seg så han fikk både dobbel barnetrygd og bidrag.

Skjønner at det føles håpløst akkurat nå, men ring nav i morgen tidlig og be om en hastetime hos en saksbehandler og fortell akkurat hvordan det ligger ann og spør hva du skal gjøre.

Kanskje kan det hjelpe å ringe svigermor, er hun på din side og vil skrive under på at han har flyttet ut?

Ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...