Gå til innhold

Ang. homofili og eneggede tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener og tror det at om man er homofil/lesbisk så er det noe man er født som, ikke som påvirkes av det "ytre" miljøet. F.eks. med tanke på at enkelte er redde for at gutta blir homo om de leker med jenter og dukker, og jenter blir lesbisk om de leker med gutter/biler/cowboy og indianer-leker osv.

Så det jeg da egentlig lurer på er om eneggede tvillinger enten er begge homofile/lesbiske eller ingen?? Altså ikke bare den ene. De har jo samme gener osv...!!??? Noen som har "erfaring"??

Ellers er dette ikke kritikk av homofile/lesbiske altså!!! Bare noe jeg kom til å tenke på.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om homofile som er eneggede, så jeg vil anta at det er likt. Blir kanskje annerledes om de er toeggede.

Skrevet

Jeg kjenner to eneggede tvillingpar hvor bare én anser seg som homofil, ett hvor begge definerer seg som homser, og flere hvor begge regner seg som heterofile.

Skrevet

Jeg kjenner eneggede tvillinger som begge er homofile. I følge dem er det over 70% sannsynlighet for at begge er homofile når det gjelder eneggede tvillinger. Toeggede tvillinger er genetisk ikke mer like enn vanlig søsken, så sannsynligheten øker ikke mer selv om de delte livmor.

Skrevet

Ok... Om det stemmer anonym 12:20 (og dere andre) så stemmer det kanskje med mine tanker da :=)

HI

Skrevet

vil bare si at det "å være født sånn" ikke er ensbetydende med at det er gentisk. Den fremste teorien om biologiske faktorer i homofili antyder at det er hormonpåvirkning i mors liv som har størst betydning. Dette _kan_ være forskjellig selv om en er eneggede tvillinger, men sjansen er større for at de får den samme hormonpåvirkning enn der man ikke deler livmor. Toeggede tvillinger ligger vel i hver sin fosterpose så og si, og da er sjansen enda mindre for at de har det samme biologiske miljøet, selv om jeg vil tro at sjansen for å være homofil hvis din toeggede tvillingbror er det, er større enn for vanlige søsken.. men, dette har jeg ingen tall på..

Biologisk er ikke det samme som genetisk... hormonpåvirkning i mors liv er jo eksempler på miljøfaktorer, så homofili i seg selv behøver ikke være arvet selv om det viser seg at homofili går i familier.. F.eks kan det tenkes at tendensen til sånne og slike hormonutskillinger under graviditet er arvelig...

Bare noen tilleggstanker.. ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...