Gå til innhold

Ingen av dere som er kritiske til bruk av trampoline?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig skadelig for både ankler og knær, utrolig mange små som blir skadet iløpet av sommeren på nettopp trampoline. Ingen som tenker på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sefølgelig!!Men skal man tenke på alt som er farlig for dem så blir man jo gal.Kan skje skader når de sykler,klatrer i trær osv.Hvis det skulle bli like mye oppslag hver gang en unge kadet seg på sykkel som på trampoline så hadde de ikke gjort annet.Så nytter ikke tenke sånn..

Skrevet

Jo, på lik linje med alt annet som kan være potensielt skadelig.

Skrevet

Jo jeg er nå kritisk til uforsvarlig bruk av trampoliner. Har jobbet på barneortopedisk og sett nok av skader som følge av trampolineulykker. Noen desverre svært alvorlige:(

Men, trampoliner har også masse positivt med seg. Barn får utviklet sine motoriske ferdigheter, får mosjon og frisk luft, aktiv lek med andre barn m.m.

Så for å sitere en av ortopedene: Vil heller at barnet mitt skal muligens brekke en arm pga lek og moro enn at h*n blir dvask, overvektig og lat grunnet stillesitting foran playstation!!!!

Man må stille ting litt opp mot hverandre, det finnes risiko i alt man gjør! Hva man som foreldre må gjøre er å sørge for at leken foregår i tryggest mulig rammer og minimere den riskikoen man kan. Resten er jo nesten opp til tilfeldighetene

Skrevet

Jeg er kritisk til overdreven bruk av den, men litt en og en men ikke mange på samme trampoline

Skrevet

Jo da. Men så lenge de hopper i utgangspunktet kun et og et barn, har sikkerhetsnett osv. så ser jeg ikke noe grunn til å "pakke dem inn" for at de ikke skal skade seg. Barn må få lov til å være barn, og det innbefatter blåmerker, skrubbsår og dessverre kanskje et armbrudd eller noe en gang. Også kul i hodet :) He, he. Men hysterisk er jeg ikke og kommer aldri til å bli det.

Skrevet

Enig ang forsvarlig bruk. En og en og ikke i timesvis. Desverre så ser jeg altfor ofte at det er opptil 5-6 barn på en trampoline og det sjokkerer meg litt. Ungene mine er overhodet ikke pakket inn, ramler på sykkel og får skrubbsår som absolutt alle andre. Men der hvor man kan unngå det så prøver vi nå å være forsiktig. Og aldri sykkel uten sykkelhjelm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...