Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 jeg er nesten bombesikker på at sykehuset må ha tatt feil når det gjelder termin. på nesten en uke. to grunner: To forskjellige ul-leger har trodd jeg har vært lenger på vei enn det jeg er. (ca 4-5 dager). Og ungen er større enn normalt. Og symfyse-målene var også litt større en normalt.. og hvis termin virkelig er da sykehuset sa så kan jeg gå gravid i 43 uker. Jeg var på ordninær ul veeeldig tidlig. Jeg har lyst til å ringe å spørre om de vil ta en ny sjekk om termin virkelig stemmer. Det er ikke så nøye for meg om termin er da den er, men hva om jeg må gå to uker på overtid, da går jeg egentlig 3 uker over tiden da? det er barnet jeg tenker på. Jeg er førstegangs, og usikker på om jeg kan spørre sykehuset om de vil ta en ny sjekk. kommer de til å le av meg?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Jeg var 100 prosent sikker på når snuppa mi ble laget, og terminen var en uke feil - for sen da, som i ditt tilfelle. Jeg forsøkte å fortelle dette gjennom hele svangerskapet, men fikk ikke noe gehør for det. Jeg utviklet sv.skapsdiabetes, og på slutten fikk jeg svangerskapsforgiftning, og de idiotene av noen leger var kjempeopptatte av at jeg ikke skulle gå over termin - for det var farlig - men avfeide enhver diskusjon om hvorvidt terminen var korrekt. Da gikk jeg selvsagt over tiden, og dagen etter "min" termin (6 dager før ul-termin) ble jeg kjempedårlig. Ble da innlagt i hui og hast og barnet måtte ut med en gang. Dessverre bærer kroppen min enda preg av hvor dårlig jeg ble - et halvt år etter. Poenget mitt? Jeg vil oppfordre deg til å diskutere termin med sykehuset, og samtidig forberede deg på å bli avfeid. Dersom du er mer enn 20 uker på vei gjør de ingen ting med terminene uansett. Men det går an at de tar hensyn til det når du begynner å nærme deg termin.
aanonym Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Alle unger er ca like store omkring uke 19-20, da alle har ordinær UL. Det er da terminen fastsettes. UL tidligere eller senere enn dette tidspunktet spiller ingen rolle. Det skal mye til for å forandret terminen etter at den er satt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 At du fpr svangerskapsforgiftning noen dager før termin er ikke uvanlig, og har ingenting med UL-terminen å gjøre. Dessuten heter det seg at fosteret/embryoet kan ta en "pause" (dvale) i utviklen like etter befruktning. Jeg var også 100% sikker på når befrutning skjedde, men terminen ble satt senere enn "min" dato. Lite å gjøre med det.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 jeg fikk også feil termindato. En uke lenger enn min egen dato. Jeg visste på dagen når unnfangelsen hadde skjedd Jeg fødte midt i mellom disse datoene.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 Det er forskjell på å vite når unnfangelsen skjedde og når termindatoen er. Se forklaringer i innlegg over.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 jeg hadde ordinær UL i uke 17 og ikke i uke 19-20. går det ann å høre med sykehuset, bare ringe å spørre? han som tok sist ul sa at hvis jeg virkelig skulle gå til den termin som er satt opp kommer ungen til å veie 4200-4500 gram. han og han som tok ul sist sa begge at de fikk opp at termin var en uke før. Hva om den er det. og jeg må gå 14 dager på overtid, da har jeg egentlig gått 21 dager på overtid da. HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Ordnær UL skal være i uke 18-20, men jeg har inntrykk at de fleste har den i uke 19-20. Jeg vet ikke hvorfor du hadde din i uke 17. Kanskje pga tidligere UL-beregninger? Unger veier ofte opp mot 4,5 kg når de blir født, der er overhodet ikke unormalt. Dessuten gjør de ikke vektestimeringer før helt på slutten av svangerskapet, og selv da er det nesten ren gjetting, de bommer gjerne med en kilo den ene eller den andre veien (egen erfaring, to ganger). De aller fleste mener at termin som er satt er feil, men det nytter lite. Og 6 dager fra eller til spiller ikke all verdens rolle. Om du begynner å gå kraftig på ovetid følger de deg tett opp. Ungen kommer når den kommer, og om du går mye på ovetid så kan du jo diskutere din bekymring med jordmor. Det har uansett ingenting å si på lange tiden enda. Ikke tenk så mye på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå