Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Altså, en flott og lang ballkjole. Tenker på "man skal ikke overgå bruden" og det der.. ?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Snakker vi ballkjole med strutteskjørt og eventuelt slep og kanskje en tiara som matcher så er det helt uaktuelt men snakker vi om en rålekker fotsid aftenkjole så er det go for it!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 Enig med Anonym over her....med mindre kjolen er hvit, rød eller sort.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Jeg mener kun hvit er fy fy, rød og sort er jo lekkert ihvertfall i vinterbryllup!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Ballkjoler er forbundet med galla. Hvis antrekket (kleskoden) er smoking eller mindre formelt kan du IKKE bruke galla. Man skal aldri overgår brudeparet i kleskoden.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 Tradisjonelt sett er det ikke det. Det betyr at du har hatt sex med brudgommen. I våre dager er hel-sort og hvitt uaktuelt. I tillegg følger man kleskoden.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #8 Skrevet 24. april 2010 Hva om dresskoden er mørk dress? Hva skal, eller kan, man ha på seg da? Er det "lov" med bunad?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 Da pynter man seg, men ikke stivpyntet. Kjole til knærne er akseptert, bunad er akseptert. Sexy cocktailkjoler er og blir trashy i bryllup.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #10 Skrevet 24. april 2010 Hvem i helvete er det som lager disse reglene.....Rød kjole/hatt sex med brudgommen??? Som om det skulle være en aktuell problemstilling...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #11 Skrevet 24. april 2010 Det er ingen som lager disse reglene. Det er gammel skikk og bruk.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #13 Skrevet 24. april 2010 Really? Så reglene har oppstått helt av seg selv? Inbiller du deg at fordi det er "gammel skikk og bruk" så har ingen kommet på disse reglene...? Hvilken planet er du fra?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #14 Skrevet 24. april 2010 Tipper de brudene som vil ha disse kleskodene, er av typen lav selvtilit som ikke tåler at noen andre ser bedre ut enn dem selv. Greit nokk, det er brudeparets dag, og det skal selvfølgelig respekteres MEN å diktere vidre ut til andre hva der kan ha på seg og ikke blir bare for dumt.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #17 Skrevet 24. april 2010 Beklgr pa dt hoyste, mn jg kn ikkkke skrive. Takk som så fra. Jeg kan ikke takke deg nokk!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #18 Skrevet 24. april 2010 Du er ikke så lur du eller? Du spurte hvem som lager (som i nåtid) disse reglene. Svaret er ingen. De er ferdig laget. Det er gammel skikk og bruk. Hvis du lurer på hvem som i sin tid laget dem (som i fortid) får du spørre om det da! Svaret er dessuten ganske komplekst, men du finner mye av reglene forankret i overklassen og hoff ute i Europa. England har vært en sterk influerende faktor.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #19 Skrevet 24. april 2010 Ingenting å takke for. Synd jeg ikke kunne være til mer hjelp....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #20 Skrevet 24. april 2010 Og jeg beklager på det høyeste at du ikkehar kapasitet til å forstå ironi.. :-/
Tigerpote Skrevet 24. april 2010 #21 Skrevet 24. april 2010 Spør du meg svarer jeg NEI, absolutt ikke! (er dypt sjokkert for livet etter et bryllup jeg var i)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #23 Skrevet 24. april 2010 Det er vel du som ikke er så lur som mener at ingen har laget reglene...."Det er ingen som har laget dem. Det er gammel skikk og bruk." Hvem er du? Toppen Beck? Hvorfor svare når du ikke vet hvem opphavet til reglene er? Det er klart det står et individ bak hver eneste "regel" som er laget, selvom det stammer fra "engelsk overklasse".
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #24 Skrevet 24. april 2010 Åh? Tolket du ikke svaret mitt som ironi? Hehe, da lurer jeg veldig på hva din opplevelse av ordets betydning er....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #25 Skrevet 24. april 2010 Du sliter med skriftspråk kanskje? Jeg skrev det er ingen som LAGER reglene. Nåtid. I motsetning til fortid. Hvis du lurer på noe får du spørre om det du lurer på. Jeg svarte på spørsmålet ditt. (og i svar nummer to fikk du vite litt om opphavet til skikk og bruk også, men hvis du er så lite lur at du tror det er en person som for flere hundre år siden laget dette helt av seg selv tar du grundig feil. Dette er tradisjoner som har oppstått over tid. En enkelt person eller gruppe kan ikke navngis).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå