Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 de er kjempesnille altså, ikke ta meg feil. men jenta er jo snart t o år, og har ennå ikke sovet sammen med de. når vi er hjemme i helger ol så har de aldri avlastet meg med henne ved å ta hanne på natta eller morgenen. for bare hun sutrer litt gir de opp med en gang og mener det er sååå fælt for henne og skrike. ja jeg vet de ikke plikter til å avlaste meg, men jeg synes det er forbannet dårlig gjort av dem. ser jo alle andre som har foreldre som avlaster i hytt og gevær og ikke klager en smule over det. jeg blir bare så forbannet over at de ikke ser at jeg trenger den hjelpen. og på toppen av det hele begynner min mor å spørre om jeg er LEI AV datteren min da siden jeg vil at de skal passe henne en stund!!! er det muuuulig?? får mest lyst til å gråte... aaaaarrrrgh......
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Vil du bli behandlet som voksen må du oppføre deg voksent. Vær klar og tydelig på hva du ønsker, svar på det du blir spurt om. Selv om du er datteren deres kan du ikke forvente at de leser behovene dine ut av pannen din.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 sånn er bestemoren (moren min) til ungen min også. Tar nesten aldri initiativ til å gjøre noe som helst. Jeg må nærmest be henne gjøre noe. Min svigermor er helt motsatt. Skynder seg å ta ungen for å få lov å skifte bleie. Hvis vi overnatter hos svigers, og de hører ungen kl 06 om morgenen, kommer svigermor inn i full fart og tar ungen slik at vi kan sove lenger. Jeg spurte min mor senest i går, om ikke hun ville stå opp med henne neste morgen. Jeg fikk til svar at hun ville sove ut, hun som må stå opp tidlig hver dag ellers. Vel, jeg står også opp hver dag lenge før min mor må stå opp, i tillegg til at jeg gir mat om natta. Jeg har virkelig satt pris på avlastning fra svigers. De har også tatt seg av husarbeid hjemme hos oss, uten at vi har bedt om det. Deilig. Har egentlig aldri likt at noen skulle ta over mitt husarbeid, men så sliten vi var en periode, hadde vi ikke sjangs til å gjøre husarbeid, da var det ekstremt godt at hun svingte med vaskeskafte med det største smilet om munnen. Vi skal jo være glad at ungene har kontakt med besteforeldrene, ikke alle er så heldig å ha besteforeldre, men jeg vet at når jeg blir bestemor så skal jeg avlaste så godt jeg kan. Jeg kan uansett gi fra meg ungen og gå når jeg blir sliten. Tror min mor har glemt hvordan det var å være småbarnsmor, men så bodde hun sammen med sin mor, som hjalp til, så hun har sikkert aldri følt det som noe slit å være mamma.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 hehe, jeg har sagt det til dem også, at jeg bare vil at de skal kunne avlaste meg litt, for det er ingen andre som kan gjøre det akkurat heller. men de forstår det rett og slett ikke, sier bare at sånn er det å være mor! kan godt hende det er urimelig av meg, men jeg blir forbannet over at de ikke ser at jeg trenger de få timene jeg da hadde fått. og i tillegg gi meg dårlig samv. ved å spørre om jeg er lei av jenta mi da.... jeg syns det er dårlig gjort av dem, rett og slett. måtte vel bare lufte litt her nå, da dette ble en diskusjon IGJEN ikveld... hi
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Jeg har sagt klart og tydelig ifra til min mor at hun får gjøre akkurat det hun har lyst til å gjøre med ungen min. Det være seg å skifte bleie, bade, gå trilletur, u name it! Jeg har sagt at jeg ikke vil mase, og at hun må ta initiativet. Jeg kommer aldri til å si nei. Hun gjør likevel ingen verdens ting for å avlaste meg. Jeg er faktisk mer sliten når jeg kommer hjem fra min mor, enn jeg er når jeg er alene hjemme med ungen. Jeg trodde hun ville gå tur med ungen og bade ungen med glede, men det ser ikke sånn ut. Hun bare har henne litt på fanget og jatter med henne. Hun har gitt henne litt grøt av og til, men jeg har alltid måtte laget grøten. Mamma skulle sitte barnevakt mens jeg var borte i noen timer. ungen vår sover hele kvelden, så det ble ikke noe slit. Hun ba meg om å vaske flaskene og ordne de klar. Hva med at hun bare gjorde det selv, for å være greit mot meg. Jeg er ikke der så ofte, at jeg sliter henne ut akkurat. Jeg vet også at besteforeldre ikke har noen plikt, men jeg trodde liksom at de ville gjøre det av glede og ikke av plikt. KJenner jeg blir litt skuffet av sånt. Hilsen anonym 23:52
Jordbærpiken Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Det er ikke så lett å oppføre seg så voksent når man skriver i sinne og frustrasjon, er jo her vi får ut alt sammen som plager oss og you name it. Jeg skjønner deg kjempe godt, jeg vil helst ha pappaen min eller noen som står meg nær. Faste personer, ikke noe mer enn kanskje 3 stykker som kunne tenke seg og passe engang iblant. Uansett om man er 18 eller 35, foreldre trenger å få litt tid for seg selv. Jeg synes faktisk det er bedre å spørre besteforeldre og sånn, enn å betale en 13 åring for å sitte barnevakt for en så liten unge. Det er derfor jeg skulle ønske faren min kunne være litt mer behjelpelig og kanskje litt mer intressert, men dessverre er det ikke noe annet jeg får gjort med det enn å holde kjeft for de og plapre ut om irritasjonene mine her på dib. Jeg lar ikke hvem som helst være alene med min lille, fordi han betyr alt for meg. Og det at jeg vil være litt alene uten lille, er ikke fordi jeg er lei, men fordi jeg holder meg som en god mamma ved å få litt tid for meg selv, kunne være litt sosial og få gjort det jeg skal av lekser osv. Når jeg har barnefri ei helg, får jeg gjort 10 ganger mer enn jeg får gjort ellers når jeg har lille. Gleder meg til barnefar kanskje vokser opp og bestemmer seg for å ta i et tak.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 hei, takk for svar. akkuart sånn føler jeg det er også, er ikke sammen med bf. jenta har ikke hatt mulighet til å være med farfaren enda over natta, men når det blir, vet jeg at han er sånn at han aksepterer det hvis hun gråter, og hadde stått opp med henne på morran. han skal kansje ha henne en natt nå snart (har vært gjennom skillsmisse, derfor har han ikke hatt henne enda), han er sånn som du sier svigermoren din er får vel bare la han ha henne så myyye han vil, så kansje foreldrene mine ser at han gjør det på en bedre måte enn de da.. alt det du skrev, akkurat sånn føler jeg det ang min mor. skjønner meg ikke på henne jeg.... hi (men som du sier, når jeg selv blir bestemor, skal jeg avlaste så mye min datter vil)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #10 Skrevet 24. april 2010 Besteforeldre er ikke til for å avlaste deg! De har vært småbarnsforeldre og er ferdig med det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #11 Skrevet 24. april 2010 det er ikke det at jeg ikke klarer å ta vare på ungen min selv, jeg er vel mest skuffet over manglende engasjement og entusiasme fra moren min. Det virker ikke som hun er særlig interessert. Det er det jeg synes er verst. Klarer meg meget fint med ungen når jeg er alene hjemme, det er ikke det det skorter på. Men så har min mor aldri vært engasjert i meg eller mine søsken, så kunne vel ikke vente annet.. anonym 23.52 (som er nærmere 30 enn 20)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #12 Skrevet 24. april 2010 Jeg er 35 og bor i gangavstand til mine foreldre. De er skilte, men bor begge i nærheten. Min Far vet ikke hvem som er hvem av mine gutter. En på 10 og en på 6. Ingen av dem har noen gang trillet de i vogn. Aldri har de vært på overnatting. Og spør jeg min mor om barnepass, svarer hun at jeg må spørre noen andre først. De er i midten av 50..IKKE 90. Mine foreldre er ferdig med barn de. IKke er de i byen på 17mai og ser barna i toget heller. Min Far har forresten ny samboer, hun er Bestemor til 2. Og jeg får ofte høre av min far om det er noe med de. OPPGITT!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #13 Skrevet 24. april 2010 Moren din vil vel bare at du skal ta ansvar for ungen din sjøl! Hvorfor vil du på død og liv at hun skal overnatte hos dem? Det er du som har fått unge, ikke mora di. Var du stadig på overnatting hos andre da du var liten?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #15 Skrevet 24. april 2010 enig, så enig i det du sier! akkurat det jeg tenker også, med at det er ikke det at jeg ikke klarer det selv, men er skuffet over at de ikke tilbyr seg det, og vil gjøre disse tingene. itillegg blir jeg mer sliten når jeg er her med henne, fordi min mor går og kritiserer alt jeg gjør hele tiden, det er så negativt at jeg blir utslitt! hører jo så mye om disse snille besteforeldrene som tilbyr seg og stå opp med barna, trille de, ha de over natta osv, men den gang ei, det er visst for mye å be om her i gården... og nei, det er ikke det at jeg ikke klarer det selv, men jeg blir skuffet over at de ikke vil! :-/ hi
Jordbærpiken Skrevet 24. april 2010 #16 Skrevet 24. april 2010 Anonym 00:07, jeg var en gooood del å sov hos andre når jeg var liten. Jeg bodde omtrent hos bestemora mi når jeg var 2-3 år fordi mamma og pappa jobbet en god del... Jeg tror faktisk at jeg sov hos bestemor rundt 3 ganger i uka...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #17 Skrevet 24. april 2010 jeg bodde faktisk hos mine besteforeldre en periode. Jeg hadde nærmere kontakt med min mormor enn min mor. Min mor fikk masse avlastning pågrunn av mormor. Det virker nærmest som hun har glemt det. Selvfølgelig har vi selv valgt å få barn, men det er en viss forskjell å overlate ansvaret til besteforeldrene, og det å be om litt avlastning. Og som sagt, det er mangelen på lysten. Jeg vet hun er ferdig med det å ha barn, men samtidig sitter hun og sier at hun savner babytiden. Men for guds skyld da, her har du muligheten til å få ha litt babytid, uten å vite at du skal gå uten en hel natts søvn i flere måneder.!!! anonym lenger opp her, som har det slik som HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #18 Skrevet 24. april 2010 nei, men så hadde jeg BÅDE mamma OG pappa som var hjemme og avlastet hverandre..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #19 Skrevet 25. april 2010 så fint, koselig å kanskje gjøre aleneting med mannen også, eller er det ikke?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #20 Skrevet 25. april 2010 Si at du ikke gidder å dra på besøk til dem, fordi du slapper mer av hjemme, og du trenger å slappe av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå