Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Sienna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ellers sansen for svenske jentenavn med a-ending. Kom gjerne med navneforslag. Er ca 80% sikker på at det blir en Sienna vi får, men noe langt inni meg sier at det er litt vel engelsk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattera til en god vennine av meg heter det og jeg liker det kjempegodt!

Ellers er Lotta og Alma kjempefine navn!

Skrevet

Føler Sienna blir litt Wannabe-aktig....

Hva med Frida.....?

Skrevet

Jeg liker det godt. Det er anderledes uten å for sært. :)

Skrevet

Jeg er ikke så veldig fan av dette navnet - det blir veldig pretensiøst, synes jeg...

Og ikke minst kommer det an på hva etternavnet er.

Sienna Hagen, Sienna Oppistugun, Sienna Hansen....

Well, it's up to you - og det viktigste er jo at dere blir fornøyde :-)

Skrevet

Litt for mye Dynastiet for min smak.

Skrevet

Takk for tilbakemeldingene... Kjekt å høre hva andre synes, selv om det seff er vi som skal avgjøre saken og leve med navnet på jenta vår.

Skrevet

Datteren vår heter det. Mannen min er fra et engelskspråkelig land og vi har engelsk etternavn. Hadde jeg hatt et norsk navn hadde ikke navnevalget vært det samme tror jeg.

Skrevet

Da tror jeg heller jeg ville valgt Sina!

Men forsåvidt enig med flere her om dette med etternavnet...

Skrevet

Datteren min har det til mellomnavn. Jeg har fått mange reaksjoner på det siden det ikke er det vanlige norske navn... Men det er en brunfarge og datteren min har brunt hår og brune øyne.. det falt seg bare naturlig=) Ellers er det jo et ganske vanlig navn i bl. a. USA

Datteren min er forresten kjempestolt over det navnet og da må det jo være en suksess. Det viktigste er at eieren av navnet føler at navnet er fint og spesielt for dem.

Skrevet

Ok, så Sienna er navnet på en farge? På Wikipedia.com ser det ut til at det er navnet på en slags leire også.

Vi har forresten et internasjonalt etternavn, så det med etternavnet er ikke noe problem! Klinger veldig fint sammen for- og etternavnet, synes jeg.

Skrevet

Ifølge min mor så er det navnet på en spesiell brunfarge. Det virker ikke så merkelig da at det også er navnet på leire.. En by i Italia heter Siena med en N. også. Så vi har fått mange forslag fra familien at vi må finne en ny italiensk by å oppkalle neste jenten etter... men det blir vel med fleipen =)

Skrevet

Ja, det er helt rett. Sienna er en orange/brun farge.

Skrevet

Vi har vel egentlig bestemt oss nå for Sienna. Det er et flott navn selv om det ikke akkurat betyr gudinne eller noe:o) Det eneste problemet jeg ser er at min 4 årige jente sier "Sieena", som i siene. Håper ikke jeg må forklare i øst og vest hvordan det uttales. Jeg prøver å prente inn til henne nå at det uttales "Si-enna"... Får håpe det går bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...