Gå til innhold

Latensfasen - av og på i dagesvis?


Gjest Ayreon

Anbefalte innlegg

Gjest Ayreon

Forrige lørdag hadde jeg regelmessige modningsrier fra tidlig på dagen til jeg la meg sent på kvelden... da jeg på kvelden tok tiden, var det 5 minutter imellom hvert tak, med smerter/murringer nederst i magen, korsryggsmerter, stikninger og steinhard mage.. Jormor mente dette var modningsrier.... Uken har fortsatt med disse tegnene, spesielt om kvelden og natten, men det går liksom aldri over til noe mer..noen ganger regelmessig, så med opphold, og uregelmessig, men aldri veldig vondt... Når jeg leser om denne latentfasen, virker det som jeg er der og har vært der leenge... Og det kan kjennes ut som babyen blir urolig hver ettermiddag når det setter igang... Har termin om 1 uke....

Flere som har erfaringer eller kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Å lese det du skriver, beskriver på en prikk det jeg har vært igjennom den siste uken. Det er visst veldig individuelt hvor lang latentfasen er, og i hvilken grad man legger merke til den. Ble likevel litt skuffet da jeg ble sjekket hos legen på fredag, og bare var litt moden - og ingen åpning. Venter fortsatt på at fødselen skal sette igang. Er i uke 39 nå..

 

Lykke til på veien mot aktiv fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ayreon

Takk:) Godt å vite at det er fler ;) Nå er det der igjen med ca 5 min mellomrom... er ikke vondt, men blir så forventningsfull.. og dermed surrer tankene kun om dette og klarer ikke få gjort noe annet ;). tenk om den aktive fasen plutselig går kjempefort? Jeg har jo ikke sjekket modning/åpning, men skulle kanskje gjort det bare for å vite hvordan det ligger an.. Men nå er det jo lørdags kveld....

Jeg er 39+2, så da kan vi jo følge hverandre litt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Jeg er 39+1 i dag, termin 2. mai.

 

Går også rundt å bare venter på at det skal øke på. Men de siste to dagene har det vært roligere enn på lenge, så prøver å smøre meg med litt mer tålmodighet.

 

Lykke til med innspurten - uansett ikke lenge igjen nå!

Håper du får en kort aktiv fase og en flott fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ayreon

Ser du har en gutt fra før, husker du om du hadde det på samme måte? Fikk du før termin? Og har du vært til modningsakupunktur?

Går nok en natt imøte, så kan vel okke regne med at den ble noe bedre enn den forrige, men begynner nesten å bli vant til det nå, at slik skal det sikkert være for meg ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde en treg fødsel sist. Det som begynte som modningsrier gikk over i noe kraftigere rier. Men de kom aldri veldig tett og de var aldri særlig kraftige. Etter 3 døgn uten søvn kranglet jeg meg inn på føden, var på ABC i 14 timer før jeg ble flyttet over til vanlig fødeavdeling. Da hadde jeg 4 cm åpning - et ganske nedslående resultat. Fikk da epidural og drypp, og kom raskt til 6 cm. Men, i mellomtiden satt gutten min seg fast, og det ble bestemt hastekeisersnitt.

 

I journalen min står det hastesnitt på grunn av "treg framdrift og høy spinal". Det var ingen lysting opplevelse...

 

Derfor har jeg tatt modningsakupuntkur denne gangen - 3 behandlinger. Er usikker på om det har hatt noe for seg, men det kan godt hende det var det som satte igang modningsriene. Nå har jeg bare kjent mensmurringer de siste dagene, ingen skikkelige tak. Men jeg hadde noen dager da jeg måtte puste meg gjennom de sterkeste modningsriene.

 

Nå håper jeg bare på at fødselen skal starte av seg selv, og at jeg kan få oppleve en normal fødsel denne gangen.

 

Hva med deg? Har du barn fra før? Håper det øker på for din del snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ayreon

OIda, ja da håper jeg modningsakupunkturen hjelper deg med fremgangen denne gangen!

Jeg har ingen barn ifra før, men valgte modningsakupunktur da både mamma og søsteren min hadde laange fødsler pga smalt bekken, så håper det kan hjelpe meg noe igang. Har vært 2g i uka siden uke37, og skal igjen imorgen... Men kjekt å høre hvordan andre har hatt det tidligere... for kan bli sliten av å gå slik uten søvn og uten at det går over i skikkelige rier... da føler jeg liksom ikke at jeg har det jeg trenger av krefter til fødsel. Får se an et par dager til og evt ringe ned for å sjekke modning etterhvert... :)

Håper ihvertfall du får en bedre erfaring denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :-) Det kan ikke bli så mye verre, så jeg ser positivt på det, egentlig! ;-)

 

Lykke til med videre akupunkturbehandlig. Jeg har følelsen av at det hjelper..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...