Gå til innhold

Skal være forlover og trenger penkjole...


Netti*

Anbefalte innlegg

 

Hei!

 

Jeg lurte på om noen hadde noen gode tips om hvor jeg kan leie, kjøpe til grei pris eller evt kjøpe brukt penkjole til gravide jeg? Skal være forlover, så synes jeg må ha en flott kjole, samtidig som jeg kjenner jeg ikke gidder å betale flertalls tusen når jeg bare får brukt den en gang... Jeg er i uke 37 også da, så ikke bare å satse på at en vanlig kjole passer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå vet jeg ikke hvor pyntet du ønsker å være, men har hørt flere bruke kjoler fra www.asos.com.. med rette tilbehør vil jeg mene at noen av disse kjolene passer.. men som sagt, kommer det veldig an på deg og hva du har sett for deg.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tunic rose på www.lookatmom.com. Silkekjole til 300 kr. Den satser jeg på til sommerens bryllupssesong.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for svar! :D Mange fine kjoler her ser jeg, men satser nok på en mammakjole siden jeg er så langt ut i graviditeten. tunic rose var veldig flott, men såg for meg en lang kjole. Fortsetter å lete, men tuusen takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjære, jeg såg ikke at de hadde egen side for maternity der jeg, her var det masse flotte kjoler, tusen takk!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det skal være sikkert, vil liksom se litt bra ut da.. Samtidig som man antageligvis ikke får brukt kjolen så mange ganger til, så greit at det ikke er altfor stive priser. Men her inne var det jo bra priser også!

 

Falt helt for en lilla her inne som heter ASOS MATERNITY Exclusive Jersey Wrap Bust. Ser kjempefint ut. Men ser det er stoff bare, så usikker på om den blir pen nok.. Men som du sier, med litt glitrende tilbehør er det utrolig hvor fin en kan gjøre en kjole.

 

Men har du bestilt fra inne her før doble? Tenker bare på frakt og evt toll i tillegg, men likevel er det jo antagelig en bra pris.

 

Er ganske sikker på jeg bestiller den, takket være deg doble. Igjen; tusen tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet en penkjole fra asos (funnet under "Clearance", dvs. på tilbud):

http://www.asos.com/Asos/Asos-Maternity-Bow-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=763425&cid=6413&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Navy

 

Skal i 1 konfirmasjon, 2 bryllup og selvfølgelig 17. mai - alt før 1. juli.

 

Den kom litt sent pga askeskyen, men var veldig flott og funker fint til formålet. Det er jo en sjans å ta når man ikke får tatt på stoffet og sjekket om det er pene sømmer etc.

 

Prisen på £17 er det ikkeno å si på - man betaler ikke toll engang på beløp under kr 200.

 

Her blir det fest! Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare helt supert!! Nesten for godt til å være sant :) Fikk ikke sett kjolen din da jeg ikke fikk kommet inn på siden, bare framsiden. Men det høres ut som du er fornøyd.

 

Er litt usikker på størrelse også jeg, bruker str. 38 til vanlig og i mammaklær, men mot slutten sist ble jeg veldig stor.. Bør jeg bestille 10 eller 12 tro? Tar de forbehold om at man vokser når man er gravid og at det uansett er din egentlige str man må se på? HVa gjorde du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du kjolen:

 

www.asos.com

Pek på WOMEN knappen, klikk på Clearance (tilbud)

Velg MATERNITY

Kjolen jeg snakker om heter:

ASOS MATERNITY Bow Dress

£28.00

NOW £18.00

Finnes i navy og charcoal.

 

Flere fine plagg i denne kategorien.

 

Jeg tror man skal følge sin egen størrelse, er du 38 vanligvis (som meg), så bestiller man UK størrelse 12. Hvis du blir stoooor så kanskje sats på en større, men jeg synes min virket romslig nok. Men den skal passe om 2 mnd også, så... håper jeg har beregnet riktig.

Den kan byttes hvis den ikke passer da, det er enkelt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh, den kjolen var VIRKELIG fin!!! Hadde jeg skullet ha kort kunne jeg nok også gått for den ja, vurderer faktisk å kjøpe den i tillegg uansett, byr seg sikkert en annen anledning i sommer også ;)

Den jeg vurderer til bryllupet er inne på vanlige Maternity-siden og heter Exclusive Maxi Jersey Wrap Bust Dress, i lyseblå. Synes den ser så fin ut!

 

Men du mener vel at hvis man er 38 så bestiller man 10? Eller har jeg missforstått str.guiden? Eller er du egentlig 38 og har bestilt 12? Og virket den bra i str i såfall?

 

Takk for at dere er så snille å hjelper meg, koser meg virkelig inne på denne siden og det blir nok litt mer enn bare den ene kjolen ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt meg Johan Hultmann kjole til bryllup i sommer, er litt dyr, men fantastisk fin. Det er en one size kjole men passer alle (utrolig men sant) Skal ha den nesten høygravid men har kjøpt den med tanke på at den også kan brukes ved senere anledninger siden det er en vanlig kjole. Den er lang og fåes i mange ulike farger.

 

Kan kjøpes hos Atmosfäre i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte tabellen som ligger på hjemmesiden til asos, og str 38 = UK 10. Tror det skal funke bra :) Har du bestilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Så fin kjole du har kjøpt Hanne! :)

 

Ja nå har jeg kjøpt og fått både kjole og klær, og er veldig fornøyd! :) Kjøpt str 12 så jeg har litt å vokse i, og det virket som det var lurt for den satt fint over bystene nå også men god plass til mer mage. KJEMPEFORNØYD!! :D Bestillte imidlertid en del mer enn den kjolen da, så ble litt toll i tillegg, men absolutt verd det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...