Gå til innhold

For tidlig for bekkenløsning?


Baby Bliss

Anbefalte innlegg

Eg har til tider veldig vondt i området rundt halebeinet og nedover. Det begynte så smått før eg i det hele tatt visste at eg var gravid og har gradvis blitt verre... No begynner eg å mistenke at det kan være en begynnende bekkenløsning (skrekk og gru), men er ikkje det voldsomt tidlig??

 

Er dette noe legen kan sjekke og er det evt noe eg kan gjøre for å bli bedre (eller iallefall ikkje bli verre)...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke for tidlig for bekken løsning.! Ta kontakt med legen din og få henvisning til fysioterapi så fort som mulig! Fysioterapauten kan hjelpe deg med øvelder du kan gjøre, og tips på hva du ikke bør gjøre! Ikke vær redd for å be om hjelp til daglige gjøremål som husvask, handling ol! ingen takker deg for at du har vondt!

Hilsen en med bekkenløsning for andre gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp til min første svangerskapskontroll og nevnte at eg var begynt å få smerter i halebeinet, men fikk beskjed om at det var ingenting å gjøre med det annet enn å ta det med ro og hvile...

Det gikk litt fort i svingene, så eg tenkte ikkje mer på det, men då eg kom hjem og leste i boken han gav meg, så stod det jo som du sier at man bør gå til fysioterapaut og at du i tillegg har rett på gratis behandling under hele sv.skapet og 6 mnd etter!! De nevnte til og med kiropraktor, akkupunktur og trening i vann... Men min lege sa at det var "ingenting å gjøre".

 

Spørsmålet mitt er no; Kan eg bli henvist til fysio av jordmor??

 

Eg skal uansett begynne hos jordmor istedet for lege no (føler de har litt mer konsentrert kunnskap), og kan kanskje like gjerne bli henvist derfra...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor kan ikke henvise deg til fysio. Men du kan ta en telefon til legen din og si at du vil ha en henvisning til fysio, Ikke gi deg på det! Det er viktig!!!!

Jeg ventet selv alt for lenge første gang! Jordmor er veldig flinke til å komme med tips og råd men ikke behandling, noen setter akupunktur med effekt, mens fysioterapautene ofte finner spente muskler i rygg og setet som de kan jobbe med slik at det blir mer ro for bekkenet ditt!.

 

et tips til er å ringe litt rundt og spørr forskjellige fysioterapauter om erfaring i fht bekkenløsning, det er ikke alle som er flinke og andre har masse erfaring!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg er nå i 10 uke, og har vært sykemeldt snart en uke trolig grunnet bekkenløsning. Problemet er at legen (en privatlege på volvat) sa at det var for tidlig å vite om det var bekkenløsning. I sykemeldingen står det bare smerter i rygg.. Forferdelig kjipt når han ikke en gang kan diagnotisere det en gang.. Da kommer man liksom ikke så langt. Han ba meg ta kontakt med fysio for videre veiledning, noe som tilsier at alt tyder på bekkenløsning.

Jeg har aldri hatt ryggsmerter før, men har nå egentlig bare blitt værre, og kjenner kraftige dunkinger i halebein, og strålingerbedover rumpa. Ligner dette deres symptomer? Jeg har også gått tre dager med konstant hodepine, som kjennes ut som kommer fra stiv nakke. Er dette noe dere har vært plaget med også? Jeg antar at det er fordi jeg snstrenger meg i øvrig del av rygg, for ikke å ha vondt i nedre del. Jeg tar ikke paracet, iallefall minst mulig, da jeg forsøker å unngå absolutt alt av medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...