bubchen Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 hei,jeg er andre gangs fødende og lurer på en ting,sliter litt med fødselsangst og er redd at babyen er stor,jeg er 34 uker på vei,første barn var 4 kg,hver gang jeg er på kontroll og de måler livmora er det alltid nesten over den grønne streken på graviditetsjournalen. Legen og jordmora sier ingenting men jeg er redd at barnet blir diger,har noen erfaring med måling av barn eller om jeg kan bli sendt på sykehuset til undersøkelse men selv om babyen er stor tror ikke jeg får KS.
megmegmeg Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 tror ikke at du har noe å bekymre deg for:) mitt SF-mål ligger på 40 (helt øverst altså...) , og ifølge ultralyd så er babyen min helt gj.snittlig i vekt:) (er 39 + 6 uker på vei).
bubchen Skrevet 24. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2010 takk for svar,ble mye roligere nå,lykke til med fødselen
megmegmeg Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 takk det samme:) er ikke lenge igjen for noen av oss nå!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Jeg ligger faktisk over det skraverte feltet på sf-målet. Var på 3D når jeg var 27 uker og gutten ligger akkurat på normalen og vil veie ca 3500 gram ved fødsel dersom han følger kurven. SÅ du trenger ikke å få stort barn fordi om du har høyt sf-mål
Pinguuu Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Når dei måler babyen kan dei ta feil 500g begge veier sa legen. Jeg fikk beskjed om at babyen skulle veie ca 3200 ved fødsel, kom to dager før termin og var da 3790g. Låg hele tiden under "normal" streken på svangerskaps papira. Så en kan aldri vite.
husmus &2 Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 Forrige gang lå jeg også helt på toppen av streken og de to siste ukene var det langt over. Allikevel kom han ut på 3685. Denne gangen har jeg hatt så mange forskjellige som har målt så jeg gidder ikke å se på skjemaet en gang, men jeg var på ul tidligere i uken (37 uker) og da ble hun estimert til 4 kilo til termin. Så får vi se om de har rett eller ei....
las chicas Skrevet 24. april 2010 #8 Skrevet 24. april 2010 i uke 38 (trur jeg det var) havnet jeg utfor hele skjemaet. ikke bare det skraverte, men HELE skjema. fikk en jente på 4456gram. gikk helt fint å føde vaginalt i uke 41. hadde ikke epidural, og revnet ingenting hadde en fin fødsel og gruer meg ikke til en evt nr 2
gravid me nr 8 :-) Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 baben trenger ikke å være stor selv om man har høyt magemål,årsaken kan også være at man har mye fostervann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå