Nickey Mouse Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Tirsdag ruslet mannen (han er sm etter operasjon i skulderen) og jeg ned til bhg med eldste. Foreldresamtale som var veldig hyggelig! Lurte på om det var noe murringer på gang, men gikk fort over da vi gikk hjem igjen. Jeg hadde en litt rar følelse i kroppen, men mistenkte egentlig ingenting. Var fremdeles 6 dager til termin, og eldste kom 11 dager på overtid. Halv to kom det plutselig masse friskt blod. Ringte føden, og de ville ha meg inn til sjekk. Vekket mannen, lurte på om jeg kanskje skulle pakke med noe? He he. Tror vi var på sykehuset i tre-halv fire tiden. Fikk satt på sparketest og div. Etter en stund kommer jm igjen inn og sjekker. "Ja, her er det rier også her". I det jeg reiser meg for å gå til ul renner vannet i strie strømmer også. Misfarget, men ingen grunn til bekymring foreløpig. Ul viser fin gjennomstrømning. JJeg var sikker på å bli sendt hjem, men her var det visst fødsel på vei... Gikk å spiste middag, og ventet i tv-stuen på fødestue. Fikk en prekestol å henge over, for plutselig kjente jeg riene. Lange og bare et par min mellom. Jm tittet inn og mente det var på høy tid med fødestue, for dette så ut til å gå fort. Festet noe greier på hodet til baby pga fostervannet. Bare 3 cm åpning, men hun sto å stanget og ville visst ut. Fikk ikke lov å stå lenger, for tyngdekraften hjalp litt mye. Riene kom og kom, men jeg spente meg like mye som sist. Fikk spinalbedøvelse (ikke epidural, og bare engangs.)Skulle visst virke ca et par timer, og jeg så for meg at det måtte stikkes mange flere ganger. MEN, all smerte forsvant! Seriøst, jeg var i himmelen! Og fra 3 cm til jeg fikk presse gikk det 20 min! Kjente ikke pressriene, så jm måtte si i fra. Kjente hodet på vei ut, og da jeg måtte vente på neste kjente jeg visst noe "dytt henne inn, dytt henne inn! Jeg mener det!" hylte jeg. Men på neste kom da hele hodet ut, og så kroppen. Jm oppfordret tom. mannen til åse henne på vei ut. Ikke blod, ingenting! En fantastisk fødsel! Tirsdag 20.04 kl.18.36 var vår Maria ute hos oss! 3080 gr og 48 cm lang. Selvfølgelig like perfekt som storebror! Og vi er stolte to-barns foreldre Lykke til alle dere andre, og takk for meg. (Følger sikkert med her inne litt til...)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 Å så herlig da Gratulerer MASSE med veslejenta!
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Gratulerer så mye med en liten jente!
Trimdama Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Gratulerer så masse ! For en fin fødselshistorie! Kansje vi ses på en trilletur etterhvert !? Jeg venter planlagt ks om en uke eller to. Kose dere så masse og god helg!
Nickey Mouse Skrevet 24. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2010 Takk Ja, det er fantastisk trillevær om dagen! Lykke til med ks, Trimdama. Håper vi sees utover våren.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Gratulerer så mye ! Gleeeder meg til det er min tur. Håper du kommer på neste treff og tar med deg lille Maria Klemklem:)
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 Ååh, så deilig det høres ut! Gratulerer så masse!! =))
07&10&13? Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 Gratulerer så mye! Hørtes ut som en fantastisk fødsel! Ønsker meg sånn jeg også hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå