Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke det var nødvendig med tanke på at man har trekk over, men ser det er mange som skriver at den skal vaskes først. Hva gjør dere, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vasket både dyna til senga og vogna før jeg brukte den.

Skrevet

Jeg vasker den ikke. Bare lufter den godt:)

Skrevet

Jeg har vasket den, og det er rett og slett fordi jeg har fått beskjed om at alle tekstiler babyen skal ha på seg/nær seg skal vaskes først selv om de er nye og ubrukte. Det er visst noe med en type støv(?)partikler som babyen er veldig sensitiv for. Det betyr at klær, dyner, sengetøy, bamser etc bør vaskes. Jeg lurte også på hvorfor siden det jo er trekk rundt som du sier, men det er visst ikke nok.

Jeg mener... det skader jo heller ikke å gjøre det for sikkerhetsskyld dersom du er i tvil. Det er fort gjort å vaske ei babydyne.

Skrevet

det med at alt skal vaskes før bruk selvom det er nytt..

Det er på grunn av overflod av kjemikalier. Altså alt nytt er fullt av kjemikalier og skal vaskes godt før bruk pga dette.

Skrevet

Ja, har gjort det nå til lillesøster som kommer snart, men kan faktisk ikke huske om jeg gjorde det til storsøster før hun brukte dem som førstemann. Men hva med madrass - noen av dere som bruker samme madrass til søsken? Tenkte jeg skulle ta sjansen- den virker ikke slitt, har luftet den godt og vasket trekket.

Skrevet

Har dyne som jeg har brukt til de to forrige. Vasker den ikke, men legger den i fryseren noen dager. Bruker samme madrass som til de to andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...