Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Vurderer å søke allmennlærer 1-5 trinn til neste år, er det mulig å jobbe ved siden av? På en skole f.eks. Utenom praksisperiodene da, såklart.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Kan aldri tenke meg at det koster særlig mange kalorier å gjennomføre lærerstudiet! Eller hjerneceller, for del...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 Det virker lett som bare det. De jeg kjenner har jobbet ved siden av i tilegg til å ha fått noen barn under studiet.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Det spørs vel litt på hvilke evner du sitter inne med.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Jeg fullførte lærerstudiet for cirka 10 år siden. Det er verken tøffere eller lettere enn andre studier, syns jeg. I tillegg til lærerstudiet, har jeg både ex.phil, psykologi grunnfag, ulandsstudier grunnfag, spansk semesteremne og en master i utdanning. Jeg har derfor et ganske godt sammenligningsgrunnlag i forhold til andre studier. Lærerstudiet hadde tett oppfølging av studentene, og det var mange innleveringer/ framføringer som krevde mye forberedelser. Jeg kunne fint jobbe litt ved siden av studiene. Noen har fått det for seg at det er så lett å komme gjennom lærerstudiet. Det er sikkert ikke så vanskelig hvis man bare har tenkt å stå. Men sånn er det jo med andre studier også.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Signerer siste her. Jeg blir lektor nå i vår, med master i nordisk, pluss PPU nå i høst og vår. Om du bare har tenkt å stå, så er det jo lett. Jeg hadde ambisjoner om å kun ha de beste karakterene, og det har jeg klart. Har også fått barn under studiet. Jeg syns ikke det har vært spesielt lett. Men jeg har jobbet mye med studiene da, ikke hatt jobb ved siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå