Gå til innhold

Er det vanlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 9. Førstegangs gravid. Har de foregående ukene vært usedvanlig trøtt, litt kvalm(særlig ved tanken på visse matvarer),og kjent stikninger/smerter i mage/underliv og ømme bryster.. tydeligvis helt normale symptomer, så de har jeg tatt med glede og følt betryggenhet på at alt går som det skal.

 

Men nå brått, er kvalmen borte,fortsatt litt trøtt. Stikninger/smerter i magen kommer kun ved bevegelse,om jeg går mye o.l.

Litt ømme bryster også når jeg kjenner etter..

 

Ikke så lett å lese seg frem her på nettet om hva som er vanlig,

leser et sted at det å miste symptomer er tegn på MA, andre steder står det at det er helt normalt?

 

Skal på kontroll hos fastlege neste uke.

Fikk tidlig innvendig ultralyd i uke 7 da jeg ikke helt visste hvor langt jeg var på vei.

Får jeg ultralyd igjen nå,eller må det bes om på forhånd?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

det er het normalt at kvalmen gir seg etter en stund, kommer vel ofte rundt uke 6 og varer en stund fremiver, noen er kvalme hele svangerskapet andre er ikke kvalme i det hele tatt så dette er veldig individuelt:) ver glad du ikke er plaget med den:)

Tror ikke du må avtale Ul, om legen synes at det er noe uvanlig, eller du er veldig bekymret og mener selv at du blir roligere om du får ul så tror jeg nok at legen vurderer dette og evt ringer gyn avd og ber om ul til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...