Gå til innhold

Hmm... 7åring alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallois. Vi skal en tur på butikken. 7-åringen vil gjerne være hjemme alene, dvs ute å leke i nabolaget sammen med andre venninner :) Vi blir borte kanskje 30 minutter.

Dette er helt nytt for meg. Hadde dere latt henne få lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja. ville kanskje ringt foreldrene til en nabo unge å gitt beskjed.

Skrevet

Kommer jo litt an på sjuåring. Men på den alderen var jeg hjemme alene to-tre timer etter skolen hver dag. Jeg elsket det og fant ikke på noe tull:)

Får jeg en like ansvarlig sjuåring selv vil jeg ikke ha noen problemer med å la han være alene hjemme en halv time.

Skrevet

Jenta mi på 7 år får være hjemme alene når vi ska på butikken ol., vi bor på ett tettsted som "alle kjenner alle". Hun er også hjemme alene ei stund etter skolen til jeg kommer hjem fra jobb, hun har da telefon, og kan ringe oss når hun vil.

Skrevet

7- åringen her er hjemme alene noen timer etter skolen av og til uten problemer.

Da hun var 6 år var hun elene mens jeg var på butikken.

Har mer med barnet å gjøre enn alder egentlig!

Går sikkert bra det:)

Skrevet

Det får min 7-åring lov til. Hun finner ikke på noe tull og kan bruke telefonen om det skulle være noe.

Skrevet

Ja, så klart! De fleste syvåringer klarer vel det fint? Gikk hjem selv fra skolen hver dag da jeg var syv år hvertfall, hadde lapp med viktige tlfnr, og visste jeg kunne gå til en av naboene om det skulle være noe spesielt. Klarte meg fint jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...