Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Oppgi gjerne kl. slett. En pupp eller begge? Hvordan er det med melk på kveldstid? Må dere gi mme en gang i blandt? Alder på barnet? Er ny på amming (har en jente på 5 uker) og lurer på hvordan mønsteret er hos dere. Takknemmelig for alle svar :-)
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Siden du vil ha alle svar, så svarer jeg også. Fullammet fra fødsel til han var ca 6 mnd- da startet vi med litt grøt-smaksprøver Men når jeg ammet så hadde jeg ikke noe system. Han styrte det helt selv og det var noen ganger begge og andre ganger en pupp!! Så håper jeg du får noen svar som kanskje hjelper deg litt mer!! (var sikkert ikke dette du ville høre, hehe)
Babyønske �� Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Fullammet gutten min til ca 5,5-6 mnd. Det innebar amming hver 3. time døgnet rundt. Han var svært regelmessig der. 1 pupp pr måltid. Det var noe han styrte helt selv. Var sjelden han trengte noe oftere, det skjedde kanskje noen ganger de første ukene, spesielt på kvelden. Jeg hadde mer enn nok melk, så var ikke det at han fikk for lite, men heller det at han "tanket" opp til natta. Og det er jo ikke så uvanlig at de gjør det i begynnelsen. Mme var det aldri behov for å gi.
Nøtt Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Da jenta mi var rundt 5 uker så hadde jeg ikke særlig mønster på amminga. Hun styrte det helt selv. Jeg er for selvregulering og ikke at man skal amme etter klokka. :-) Som regel drakk hun begge puppene tomme. Hun var ofte mer sulten på kvelden enn på dagen, så da var det bare å fylle på. Husker at puppene føltes mer tomme på kvelden, men dette er helt normalt. :-)
Guttemamma x 3 Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Gutten min er 4 mnd. Lar han bestemme amminga og følger ikke så godt med på hvor ofte han spiser. I starten "hang han i puppen" hele kvelden i hvertfall. Tror det er ganske vanlig for da får de i seg mye av den fete ettermelka som et "lager" til natta. Nå er mer 3-4 timer imellom på natta og 2-3 på dagen. Har inntrykk av at han "spiser seg opp" på kvelden og at han er ekstra sulten på morgenen, men midt på dagen og på natta kan det gå litt lengre tid. Da han var bitteliten ville han ha begge puppene, men nå vil han som regel ha bare en.
spireliten Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Vår minste er nå 2.5 mnd. Har ikke noe fast mønster ang ammingen. går som regel 2.5 - 3 timer mellom hvert måltid på dagtid. Om natta kan det gå 3- 4 timer, for så å plutselig ville ha etter 2 timer. Er en ganske stor gutt så han krever endel mat. Spiser seg fort ferdig og noen ganger fornøyd etter bare ene siden, mens andre ganger igjen vil han ha på begge sidene. Er dessverre ikke noe fast mønster her i gården. Er veldig individuelt fra baby til baby dette, og det er heller ikke alltid så lett å vite om det er sulten de er eller om det er pga at de kjenner noe i magen som gjør at de vil suge på puppen. Må nesten bare prøve seg frem
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 24. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2010 Takk for alle svar :-) Ser at man bare må føle seg frem på hva som kjennes riktig ut. Tror jeg er litt stresset for denne her ammingen av en eller annen grunn (sikkert fordi det ikke fungerte sist...) Her er det også ca. 2,5 - 3 timer mellom, men oftere på kvelden hvor hun også er litt urolig (har et annet innlegg om det). Hun kan begynne å gråte ved puppen og vil ikke sove noe særlig etterpå. Problemet er at jeg synes det er litt vanskelig å tolke signalene om hva som er sult, tretthet, luft og for lite melk. Får håpe det går seg til de neste ukene!
ett til! Skrevet 24. april 2010 #8 Skrevet 24. april 2010 Ingen dager er like.det spørs når han står opp,når han legger seg,hvor godt han sover på natta.Men sånn cirka kan jeg si at dagen starter kl 6-8 (får mat da), og får mat ca hver 3-4 time dagen igjennom.om natta er det ett til to måltider. begge puppene hver gang,har litt mindre enn den andre,så da blir begge drukket opp Melk på kveldstid er for tiden bra.har hatt litt lite noen ganger,men akkurat nå er det nok. Bruker ikke mme.har prøvd og han har tatt det om han må,men når jeg har nok melk så gir jeg det ikke. Han er 4 mnd
Daydreamer 81 Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Hei. Gutten vår er 6 uker og jeg fullammer, og det holder med 1 pupp pr måltid. Gutten vår har mest appetitt på formiddag -mot middagstid. Da kan det gå ned til 1time mellom hvært måltid... Vi har hatt fast rutine på legging i 22.30-23.00 tiden, og når vi kommer opp på rommet, med lyset av og pysjen på...Spiser han GODT!. ( nesten sånn at han forstår at det er kveldsmaten). Vanligvis mating med 2-3 timers mellomrom. 3 til max 4timer om natten. Vi gir ikke MME uten at jeg er borte over lengre tid. Jeg pumper også litt innimellom hvis det er behov for det. vi har vært så uheldig å få trøske....så nå skal vi til legen for å få det fixet. Kjedelig ...men sånn er det. Lykke til videre :-)
MissG Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Hei! Jeg har en baby på 9 uker. Hun var ofte grinete på kveldstid (ca i 17-20 tida) de første 6-7 ukene. Tror det var en blanding av litt langsommere utdrivning, magevondt og litt for varmt i stua..Det hjalp å ta henne opp for rap undervegs i amminga, eller gå litt med henne. de siste ukene har vært fine. Hun nøyer seg som regel med en pupp, men siste måltidet før hun skal i seng tar hun begge puppene. Legger seg i 20 tida. Jeg ammet på soverommet til å begynne med, men nå spiser hun i stua. Det hender jeg tar på pysj først, men noen ganger etter siste måltidet. Min baby er våken 1-1 1/2 time av gangen. Sover som regel bare 1 time, men noen ganger 3, på dagtid. Om natten sover hun 5-6 timer, får pupp, deretter 3-4 timer, får pupp og så alt fra 1,5 -3 timer før vi står opp.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Begge pupper ca kl: 0700 11-1200 1500 ( kl 1800 får hun ca 180 ml mme) 1900 ( av og til vil hun ha pupp 04-05 men sovner videre etterpå)
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 3. mai 2010 #13 Skrevet 3. mai 2010 Når de er nyfødt styrer de fleste babyer selv når de vil spise/sove. Etter 3 mnd begynner mange av de å falle inn i gode rutiner hvis de får litt hjelp av foreldre ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå