Gå til innhold

vognpose eller dyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med ks dato tidlig i mai dro jeg frem vognbagen i dag og ble litt usikker. Mon tro om det er best å bruke vognposen litt fremover i stedet for bare saueskinn og dyne med pledd. Bor forøvrig i Oslo.

Hva er deres planer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har vindtrekk til vognbagen så holder det vel med saueskinn og dyne?..

Skrevet

Jeg har termin om 3 uker. Har funnet frem vognen og holder på med litt vask av den. Går litt sent med meg rett og slett.

Men hva jeg skal ha oppi har jeg faktisk ikke tenkt på. Bor på Vestlandet og de siste dagene har det vært 1-5 grader om dagen. Ikke noe varme enda. Får vel håpe på bedre vær etter hvert. Har begge deler liggende etter første mann, så jeg slipper å handle inn.

Skrevet

Ja, jeg tror jeg ser det ann her og. Jeg har jo begge deler fra Prompen, så må bare vaske den vognposen så får det heller være opp til temperaturen. En slipper jo å tenke så mye på hvor mange lag med klær når en bruker den vognposen, så sånn sett har jeg vel kanskje svart på mitt eget spørsmål...

Skrevet

Slenger meg på denne jeg:) Har termin 4. juli, og har ikke tenkt at jeg trenger noe annet enn dyne med pledd/vognteppe over, og at babyen ligger rett på madrassen.. Men tenker jeg helt feil? Bør jeg ha saueskinn også? Og hva bruker dere isåfall for å beskytte saueskinnet mot tiss og gulp?:)

Hvor kjøper dere foressten saueskinn? Fins det egne som er tilpasset vogn? Eller duger disse som man kjøper på ikea/living/bohus osv..? Hva kan man vaske sauskinn på i maskinen?

Skrevet

Jeg tenkte å bestille saueskinn på nostebarn.no. Hadde tenkt å ha det over madrassen, og kun dyne over... Nok det vel??? Har termin om 5 uker...

Skrevet

gutten min er 3 uker på mandag og vi bruker fleecepledd i bunnen av vogna og bomullsteppe og dyne over. han koser seg han:-)

Skrevet

Det som er så bra med saueskinn er at det på lik måte som ull puster. Så det er lurt å bruke på sommeren også, så babyen ikke blir for varm. Men kjøp korthåret, ikke langhåret.

På Barnas hus har de til ca 300 kr, har sett det på annen barneutstyrsbutikk også.

Ellers til deg som får baby i juli: Da trenger du ikke vognpose nei, holder med dyne! Ikke bra hvis babyen blir for varm heller.

Skrevet

Jeg liker veldig godt de korthårede lammeskinnene fra Barnas Hus. De fra Nøstebarn er også bra, men altfor overpriset synes jeg. Og for store for min OTH. Saueskinn puster så de blir ikke for varme av å ligge på det om sommeren heller. Det er i hvert fall slik det skal fungere i teorien. Men du trenger det jo ikke i midten av juli. Her har vi aldri tidligere hatt noe form for tisse eller bæsjeuhell utenfor bleia så der har jeg null erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...