Gå til innhold

Kan jeg nekte naboene å røke ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke ha oppe vinduer eller terrassedøren når de røker ute fordi det siger inn til meg og jeg tåler ikke røyk. Det er uutholdelig om sommeren!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er for drøyt.

Skrevet

Nei, men du kan jo snakke med de om problemet? Kan jo høre om de kan sitte en annen plass?

Skrevet

Dessverre.

Om du er så plaget av røyken fra naboer som røyker ute, så bør du flytte til en enebolig midt inne i skogen.

Skrevet

Problemet? Det er jo kun HI som har et problem, hun kan da umulig be naboene hvor de skal røyke! Ærlig talt HI, er du så plaget bør du flytte.

Skrevet

Kan naboene nekte deg å ha kjøttkaker til middag fordi de syns det luker vondt?

Skrevet

Hadde min nabo kommet til meg og sagt at røykingen min plaget henne, siden hun var alerisk, hadde jeg gledlig sittet på trappa på framsiden om dette sjenerte henne mindre =)

Så kunne jeg jo heller informert henne om at når vi er fler blir det røyking på terrasen, men da kan jeg sende henne en meldig, så kunne hun lukke vinduene den dagen?

Ikke alle røykere som er sure =)

Skrevet

Jeg røyker ikke selv, og syns den der var drøy!

Skrevet

Nei, du kan absolutt ikke nekte dem. Men du kan selvsagt spørre pent. Nekter de er det bare en ting å gjøre - å flytte.

Skrevet

Røyk er dritkjipt, men du kan vel ikke nekte dem å røyke ute på egen eiendom. Ihvertfall ikke hvis du vil bevare et godt naboforhold. Da er det vel bedre å snakke med dem på en bra måte, forklare hvordan du har det og spørre pent om det går an å finne en løsning, feks et annet sted de kan røyke. Og hvis de føyer seg så kan du tenke på hva som kunne være hyggelig å gjøre for dem til gjengjeld.

Skrevet

22.16 Fornuftig svar! Hadde nok gjort det samme selv, så hvis du forrklarer situasjonen og hiter litt på en pen måte så kan det jo hende de hvertfall tar litt hensyk. Hvertall visse tider på døgnet kanskje.

Skrevet

Hææærrregud, da! Get real.. Vet om en avsidesliggende enebolig med stort potensiale som du kan få kjøpt billig.. Tåler du elg?

Skrevet

hehe jeg hadde nokk ikke gått inn for å nekte de å røyke, da tror jeg du bare får rare lattermilde blikk..;-)

MEN, å snakke med de om de,ja:D hvorfor ikke? det skader ikke å spørre, eneste som kan skade er måten det blir gjort på!:)

vi har lignende problem hoss oss, når nabon røyker på verandan er det nesten som hun sitter inne hoss oss, kunne like gjerne ha gjort det:s å jeg har røykt selv i mange år, fram til jeg ble gravid:p

Skrevet

Hvis du har lyst til å få gjort noe med det, bør du ikke gå inn med den innstillingen at du skal "nekte dem" å røyke.

Spør dem pent om de kanskje kunne stått og røykt et annet sted pga røyken siger inn til deg. Da jeg røykte og bodde hjemme hos mamma, ble jeg bedt om å ikke røyke utenfor på trappen fordi det kom røykelukt i fellesgangen. Med mindre man er "trass" og dum, er det ganske uproblematisk å finne seg et nytt røykested.

Skrevet

jeg har samme problem. Netopp flyttet, og røyken siger inn til oss. Alle vinduer lukkes og kan ikke sitte ute da hun røyker.

Lurer på om hun kanskje tar et hint hvis hun ser og hører at vinduer og døres lukkes når hun er ute å røyker....

forresten. BEGGE naboene røyker, jeg har dobbelt opp med det problemet. Æsj.

Skrevet

Legg til en høylydt kommentar om at det lukter!

Skrevet

Hehe, vanskelig sak. men jeg har akkurat kommandert hybelbeboeren min om å til ¤("&"#//%¤#(&= slutte å røyke inne. O glede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...