mammamammamammamor Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 jeg har ei veldig snill svigermor, som holder på å lage en kjole til datter mi, som skal begynne på skolen. Hun har da ett ønske om at datter mi skal ha på seg den kjolen 1.skoledag.Den er jo fin, men ikke helt min stil. Og så hadde jeg allerede begynt å hekle en, som jeg ønska hun skulle ha på seg i den annledning. Men så klarer jeg ikke å si det til hun. Jeg har arbeidet veldig med min, men hun har jo arbeidet veldig med sin og, og jeg vil jo ikke såre hun. så vil samboeren min at hun ikke skal ha hjemmelaga klær på skolen i det hele. hva skal jeg gjøre? skal jeg gi etter for mannen min, svigermor, eller vere egoistisk?
-Rime- Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 LA barnet selv velge hva hun skal ha på seg, ha alle alternativene klare kvleden før og la hun velge.
mammamammamammamor Skrevet 23. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2010 men hvordan skal jeg si det til svigermor?
Hikken Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Jeg hadde ikke hørt på mannen i hvertfall! ) (heia hjemmelaga klær, Leah har nesten ikke annet :-P) Skal svigermoren din være der 1. skoledag? Hvis ikke hadde jeg nok vært egoistisk altså. Hadde kanskje det uansett. Ikke godt å si.. har en fantastisk svigermor selv som jeg hadde hatt vansker med å såre, men allikevel. Vet ikke jeg. Men mannen din kan du bare putte et eple i munnen på! ;o)
Hikken Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Si at du tok på hennes kjole, men "wops", så sølte man visst et glass melk over hele seg og måtte skifte.
mammamammamammamor Skrevet 23. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2010 nei, hun bor kjempe langt vekke, men vil nok ha bilde av hun m kjolen og sekk på, jeg og elsker hjemmelaga klær. God ide å søle melk på hehe. Kan jo late som jeg har hatt på svigermor sin og så ha på min. Men viss hun da spørr noen hun kjenner " hadde ikke *********** fin kjole på? det er jeg som har laga den ", så kommer hun til å spørre meg " hva sa di om kjolen jeg har laga ?"
Hikken Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 Da sier du: "de synes den var kjempefin og fikk sååå mye skryt" ;o) Kan jo evt feire skoledagen på kafè etterpå med hennes kjole og ta noen bilder å sende henne.
mer enn bare mor Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 - jeg hadde faktisk gitt etter for mannen: kjøpt nye klær (og sagt at da fikk mannen si det til svigermor) - evt hadde jeg gitt etter for svigermor (digger svigermor), og tenker at det sikkert hadde betydd mer for henne enn for meg - evt latt datteren bestemt
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 Selv hadde jeg sagt ifra til svigers, men vi har et slik forhold. Om du vil la datteren din bestemme, så -kjøper pappa hva han mener hun skal ha på seg -så legger du frem de tre alternativene og så får hun bestemme. Enten blir du, svigers eller far glad. Og da er det bare å si til svigers at hun fikk bestemme det selv, så slik ble det "er stor nok til det nå"....
mammamammamammamor Skrevet 23. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2010 takk for mange gode svar. tenker kansje jeg lar mannen min få si til svigermor at hun skal få lov til å kjøpe skoleklær selv, men at hun skal få lov til å gå i både min kjole og svigermor sin kjole på skolen en anen dag, men første dagen må hun få velge ett antrekk.
BlåBlå Skrevet 24. april 2010 #11 Skrevet 24. april 2010 Enten la ungen velge, eller kjøpe noe nytt - slik mannen din vil. Det er da ikke vits å lage problemer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå