Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor og lege har nevnt sånn i forbifarten et eller annet om vitaminer her og der, men ingen har sagt hva jeg evt burde ta og hvorfor.

Tar dere vitaminer, i så tilfelle hvilke og hvorfor?

Nå er blodtrykket og blodprosenten min helt utmerket og jeg spiser variert både med fugl, fisk, kjøtt, melkeprodukter, grønt og frukt.

Har derfor bare konkludert for meg selv at jeg ikke trenger....

Har ti uker igjen nå så litt sent å spørre da men...;) Noe spesielt kanskje man bør tenke på nå i innspurten i forhold til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg tar er tran. Ellers spiser jeg et variert kosthold så jeg mener selv det holder :) Tok folat de første 14 ukene bare :)

Skrevet

Fosteret "stjeler" vitaminer fra deg, så den får det den trenger. Men hvis du føler deg slapp eller i dårlig form av noe slag kan det være at du selv trenger tilskudd, selv om babyen får det den trenger.

Ellers er det vel tran/omega 3 som er anbefalt i tillegg til vanlig kosthold (og folsyre i 1.tri).

Skrevet

Tok folat de 3 første mnd ja, her var både JM og lege ganske klare!

Har tatt tran litt sånn dann og vann, men har de siste ukene slitt så voldsomt med sure oppstøt og halsbrann, og da er den tranen helt grusom. Er blitt enda litt bedre på å spise fisk i stedet :)

Skrevet

Jeg tar multivitaminer, omega-3 1000mg :) også tok jeg folat de 3-4 første mnd! Gjorde det samme sist svangerskap, gjør det ellers også..

Skrevet

Jeg tar omega 3 kapsler med D vitamin, hadde mangel på vit D for et par måned siden. Tar også flytende jern med multivitamin B og C. For nå hadde jeg visst litt mangel på vitamin B. Ellers spiser jeg variert og sunt men babyen tar opp så mye av næringsstoffene at det blir lite igjen til meg. Har en stor-eter i magen jeg, som spiser godt ifølge jordmor.

Skrevet

Jeg tar endel vitaminer. Jeg har matallergier og dette fører til at jeg ikke kan drikke melk, så tar kalsium blant annet. Og tar selvfølgelig tran kapsler for dette skal hjelpe på utviklingen av hjernen til babyen.

De har spurt meg på hver kontroll om jeg fremdeles tar vitaminer så krysser de av på helsekortet.

Spiser forøvrig veldig sunt og variert:)

Skrevet

Tar omega 3 både med tanke på utvikling av hjernen til babyen min, men det har også vist seg forbyggende for svangerskapsforgiftning. Hvis noen er plaget med oppgulp av tablettene/tran vil jeg anbefale de som ikke gir oppstøt - det funker som bare det :-)

Skrevet

Jepp, tar en sånn altiett tablett ;) Med vitamina og omega3,enklere kan d ikke bli :)

Tar i tillegg jerntabletta pga ferritin nivået mitt e bare på 14 etter forrige fødsel/alle spontanabortan mine. Men blod% min e bra heldivis, så trenge ikke de sterkeste tablettan som gir mageondt :)

Skrevet

Lite tips :)

Pg av tran rap etterpå fant jeg ut at jeg tar tablettene før jeg legger meg og da merker jeg ingenting:)

Jeg kjøpte trankapsler på apoteket, men syntes jeg merket ekkel smak allikevel...så begynte å ta dem på kvelden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...