Gå til innhold

Frustrasjon over samboer.. ( litt langt )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så sinna!

Nok en gang har min samboer sagt ja til å passe hunden til sine foreldre en helg. Jeg er veldig allergisk, og snørrer konstant og hovner og klør i øynene bare vi er på besøk der en times tid. Er litt lei av at de spør oss, når de VET jeg er så allergisk, og samboer sier jo bare ja. Nå har jeg sagt at hunden skal IKKE inn hos oss, tar så lang tid å få bort alle hårene, så vi skulle bo hos svigers i helgen med bikkja der.

På vei dit idag, ringer en kompis av samboer. Og jeg hører de avtaler at kompisene skal sitte der og drikke idag, og så på byen etterpå.

Blir litt irritert, og spør om han tror jeg er interessert i å sitte hos HANS foreldre, men HANS hund, som jeg er allergisk mot, helt alene en fredagskveld. Har vært imot pass av hunden hele tiden og nå skal liksom JEG passe den uten han? Nei, sa jeg da drar heller jeg hjem og sitter der i kveld. Da ble han dritsur, at ikke han fortjente å dra ut liksom, for han er jo aldri ute. (ikke ofte, men en gang i mnd hvertfall, var ute forrige helg også.)

Skikkelig dårlig stemning et par timer, sanakket ikke til hverandre, jeg snørret og klødde, mens han tok seg et bad og gikk tur med bikkja. Så ringer han søstra, "kan du passe hunden i natt, for xxx er så innmari allergisk skjønner du." Så jada, da kan vi levere hunden der. Fint for meg, for all del. Men når jeg kommenterer at det kanskje var litt unødvendig å skylde på min allergi, fordi HAN skulle på byen, ble det mer rabalder. for uansett hva han gjorde blir det jo galt, han gjorde det nemlig for MIN SKYLD! Siden han hørte at jeg snufset og var så allergisk... ( jeg er jo ALLTID det, så det visste han godt.)

Har ikke noe med at han drar ut å gjøre, for det syns jeg er helt greit. Bare ikke på denne måten!

Er jeg jævlig hormonell, eller er det noen andre her som hadde reagert litt på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, hvorfor blir du i det hele tatt med da? Hadde holdt meg hjemme.

Dere høres ganske unge og umodne ut...

Skrevet

Godt spørsmål igrunn, men jeg skal reise bort noen dager, så var vel litt derfor, ville være sammen med han i helgen. Og fordi jeg vet at han forventer det, virker ikke som han forstår allergien og hvor plagsomt det er. Er ikke spesielt unge heller, nærmer oss 30, men umodne, ja det kan være. Krangler aldri igrunn, så blir litt frustrert.

Skrevet

Ja, skjønte ikkje heilt kvifor du i det heile tatt blei med i utgangspunktet når du er allergisk og ikkje har lyst?

Da hadde eg heller blitt heime.

Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet aldri blitt med til huset hvor hunden er. Jeg hadde sagt at samboeren kunne passe hunden, men at jeg selv ble hjemme. Om samboeren din vil på byen og ikke kan passe hunden, så er det selvsagt hans problem å finne hundepasser. Skjønner ikke hvorfor samboeren din sier han kan passe hunden når han tydeligvis ikke har tid.

Skrevet

For et møkkamannfolk du har funnet deg! Hensynsløst gjort på alle måter.

Skrevet

Han er absolutt ikke et møkkamannfolk, snill som et lam på alle områder og gjør alt for meg. Vi har omtrent aldri kranglet og har det veldig fint sammen. Derfor jeg blir ekstra frustret over dette, fordi jeg klarer ikke å forstå han i det hele tatt. Er litt hormonell om dagen, og vet det er slitsomt for han, så derfor jeg lurer litt på om jeg rett og slett iverdriver dette veldig.

Neste gang blir jeg absolutt hjemme, det er helt sikkert. Men ville altså tilbringe helgen sammen med han nå.

Skrevet

Skjønner heller ikke hvorfor du ble med.

Mulig han er snill ellers, men han høres ut som en fjott når det gjelder dette...sorry.

Hadde aldri funnet meg i det, da. Tydelighet og grensesetting er viktig.

Skrevet

Ja, syns ikke han er så fantastisk akkurat nå jeg heller. Nei, men hva kan man gjøre? Kommer til å gjøre det klart at om han skal passe hunden igjen så er det hans ansvar alene, den skal ikke inn hit og jeg blir hjemme. Men mye annet kan jeg ikke gjøre akkurat nå.

Nå har jeg hvertfall frysen full av is, jeg har ostepop, sjokolade og iste, så kvelden skal nytes i fred og ro på sofaen :)

Takk for tilbakemeldinger alle sammen, godt å få ut litt frustrasjon her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...