♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Har lest et eller annet sted at en ikke bør gjøre det... Stemmer det? I såfall hvorfor ikke? Hva kan skje? Noen som vet?
Gjest Ayreon Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Jeg er ikke sikker, men har lest av flere her inne at det har resultert i styrtfødsler, og at det absolutt ikke er å anbefale.... men jordmor sier det bare er sunt, så jeg aner ikke selv hva jeg skal tro....
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 23. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2010 hmm... rart! noen flere som vet?
Gjest Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Ikke hørt noe om at det resulterer i styrtfødsler. Det kan gi masse kynnere og hvis du er moden kan det fremprovosere rier, men siden ammehjelpen.no hevder at du kan amme gjennom graviditeten og helt fram til fødsle så er det nok ikke noen stor fare. Det som jo er litt kjipt er hvis det stimulerer melkeproduksjonen og du går med melkespreng/lekkasje i lange tider før fødsel.
Ceekey Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 riene mine forsvandt under fødselen så da måtte mannen min sitte å stimulere brystvortene mine for å få de tilbake! så kan jo hende det er noe i det uten at jeg er helt sikker...
term10.05 Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Da jeg fødte nr 2 var jeg bestemt på at jeg ikke skulle gå like lenge overtid som med nr 1 (13 dager). Så da jeg var tre dager over termin prøvde jeg trikset med å stimulere brystvortene. Hadde hørt at det kunne sette i gang fødselen. Visste da at jeg var helt moden og hadde tre cm åpning. Satt i sofaen og stimulerte brystvortene og kjente plutselig et lite "knepp" i magen. Plutselig fosset vannet ut, og riene satte i gang. Klokken var da 14.15, og kl 17.15 var fødselen vel overstått. Ingen tvil: Jeg skal gjøre det igjen dersom jeg passerer termin denne gangen òg :-)
2010 Mammaen Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 En grunn for å ikke gjøre det er at det kan sette skikkelig i gang melkeproduksjonen. Det kan lekke mye, og råmelken som babyen absolutt burde få går til spille..Dette kan jo selvsagt også være både ubehagelig og irriterende hvis man går sånn og lekker og produserer mye melk lenge før barnet kommer.
Chisme Skrevet 24. april 2010 #8 Skrevet 24. april 2010 den mest kjente grunnen t at man ikke anbefaler å stimulere brystvortene er større sjans for styrtfødsel. d er som alt anna ikke sikkert at d skjer eller at d setter i gang noe, men sies å være noe av d mest effektive å prøve.. d anbefales at man er i nærheten av sjukehuset/ på sjukehuset dersom dette skal prøves. så hvis du er i umiddelbar nærhet av sjukehus alt er pakka å klart,etc så er d nok bare å prøve:) bare vær klar over at d er større sjans for at d går FORT, altså styrtfødsel som kan være enda tøffere, og da er d ikke sikkert du rekker smertestillanes... men på den andre sida så får man gjerne mer energi etterpå fordi man da ikke har liggi å sliti me riene i flere timer/dager...
får baby 2010 Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 Sikkert ulike erfaringer her, men jeg anbefaler det absolutt IKKE. prøvde selv da jeg da jeg var ei uke på overtid, og fødte en time seinere. veeeldig vonde og kraftige rier, helt grusomt. denne gangen skal puppene mine være i fred!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå