Gå til innhold

Har jeg mistet spiren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer nettopp fra legevakt... Har hatt litt blødning de siste dagene, startet forrige fredag, og har vært mer i går og idag... Ikke veldig mye, teskje-mengder kanskje... Kom litt koagel da jeg tisset...

Legevakt sier at det er sikkert en spontanabort, men ingen kan si sikkert... For gyn.avd vil ikke foreta noen undersøkelse...

Skal jeg da bare sitte her og lurer på om spiren min er død? Helt jævlig føles det.... Måtte bare skynde meg ut fra legevakta for å sitte i bilen og grine... Føler meg så hjelpesløs....

Har jeg et liv i magen? Har jeg ikke? Hva skal jeg gjøre?

7+6 idag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen undersøkelse, legen bare tok en urinprøve og klemte litt på magen min... Gyn avd nektet og ta imot meg... Var ingenting å gjøre, sa de... Er det ikke vanlig med en g.u? Doppler?

Føler meg så fortviltet og hjelpesløs...

Skrevet

Helsepersonellet har nok behandlet deg helt riktig. Det er ingenting de kan gjøre for å stoppe en eventuell spontanabort, og å nå gjøre en gyn undersøkelse vil i tilfelle kunne fremprovosere en.

Du er såpass tidlig at en doppler ikke vil fungere riktig heller.

Reis hjem og slapp av i helgen. Se an hvordan ting utvikler seg.

Mange har blødninger i begynnelsen av svangerskap.

Antagelig ikke dette du ville høre men.. Slapp av ihvertfall.

Skrevet

kan ikke se de har gjort store feilen her men de burde kanskje ha tatt en blodprøve for å måle hcg, og bedt deg komme om et par dager for en ny blodprøve så de kunne se om det hadde steget. kontakt fastlegen din for hcgprøver du. kan jo ikke sitte i mange uker å lure på om det er en baby der inne eller ikke.

Skrevet

Skjønner at dette er fryktelig ekkelt! Kan bare trøste deg med at jeg blødde under forrige svangerskap, og dette gikk som for mange andre, helt fint!

Og tenk, det er jo flere historier om folk som har hatt mensen gjennom hele svangerskapet, og noen som til og med ikke har visst de var gravide! :)

Så prøv å tenke positivt, selv om jeg skjønner at du er redd altså.

Dette kan like godt gå helt fint!

Skrevet

Jeg er så absolutt IKKE enig i at den behandlingen du har fått er riktig! Syns du skal ringe fastlegen din på mandag og KREVE at han henviser deg til GU. Hvis ikke han vil det, kontakter du en privat klinikk. Det koster litt, men da får du hvertfall undersøkt det. Jeg syns det er helt feil at en lege kan si at det "sikkert er en spontanabort"! Jeg opplevde det samme som deg, men fastlegen min sendte meg umiddelbart på sykehuset for GU og det var spontanabort. Jeg sier ikke at det trenger å være det, men du har rett til å vite om det er en spontanabort eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...