Gå til innhold

Ultralyd


sammy1

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. På tirdag var jeg og mannen min til ultralyd hos gynekologen min. Ultralyden ble tatt i den 7 uke (5 uker gammel foster). Lille embryot vårt var 0.86 cm langt og vi fikk se at hjertet banket (veldig lettet!). Til og med fikk vi med oss to bilder hvor CRL var tegnet inn. Nå gleder vi oss bare til 12 uke når vi skal ta privat ultralyd. Da er sikkert fosteret mye lettere å se. Er det noen andre der ute som har vært på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Vi var på ul på torsdag og fikk da se ei 5 mm stor "bønne" med et bittelite hjerte som banket som bare det. Vi fikk også med bilde.

Ble satt tilbake ei uke da og er bare 6 uker men det var ihvertfall noe der. :-) Var gravid i høst også men da fant de bare to tomme eggsekker i uke 8 og det endte i sa så jeg var veldig spent på om det var noe der denne gangen. Gleder meg , som du, til spiren blir litt større og det blir litt mer og se.

Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Gratulerer så mye denne gangen for at det er noe der inne! Dumt at den forrige graviditeten din ente i SA. Men kan jeg spørre deg om hva er tomme eggsekker? Hadde du graviditetssymptomer? Dette er vårt første barn sånn at vi er veldig spente på om alt vil gå bra framover. Sånn som det ser ut nå så sa legen at når man hadde konstantert hjertelyd så var det bare 5% sjanse for spontanabort. Jeg krysser fingrene for at du og jeg ikke blir de 5 prosentene. Kryss kryss!

Lykke til, til deg og embryoet også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Tomme eggsekker vil si at egget har blitt befrukta, men ikke utvikla noe foster. Er visst sånn som skjer av og til og som regel får en da bare en " forsinka" men kraftiig mens. og jeg hadde alle symptomer helt fram til et par dager etter saen.. Men som du sier så er sjansen veldig liten for at det skal gå galt når vi har sett hjertet slå så tvi tvi.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...