Gå til innhold

hva skal jeg gjøre med middags-nekter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har prøvd alle middagsglassene som finnes.. men denne gutten nekter rett og slett å spise middag. Han er 9 mndr nå, burde vel kanskje fått i seg litt middagsmat snart?! Prøver å la han smake av det vi spiser..men alt er vistnok fysj og æsj..

Er det normalt, eller må jeg pushe på for å få i han middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er som jeg skulle ha skrevet det selv bare min er 8 mnd.. Blir så lei av at han ikke vil ha altså!!! Håper vi får noen supre tips i denne tråden =)

Skrevet

Om han ikke liker det,så bland litt melk i.Enten puppemelk eller mme.

Da blir det en kjent smak der, og det er lettere for han å like det:-)

Skrevet

hehe..jeg hadde heller ikke spist om noen ga meg middagsglass:) Ingen av mine fire barn er glad i glassmat, og tvillingene går til nød med på 12 mnd. glass selv om de ikke er mer enn 9 mnd.

Jeg hadde for det første ikke stresset med det. La barnet sitte sammen med dere under middagen. Det er jo snart på tide at de får øve på pinsettgrepet, og de an godt få en eller to små biter fremfor seg. Da putter de det ofte i munnen og liker det de får. Masse ender på gulvet, men de smaker i alle fall på maten og venner seg til ulike smaker. Moset mat passer ikke alltid, og kanskje makaroni med litt olje og pesto er tingen for ditt barn? Så lenge de ikke spiser store mengder med vår mat og den er sunn, stresser jeg ikke med saltet.

Skrevet

Godt tips fra erteposen her. Minst mulig, la barne sitte sammen med dere og oppleve en hyggelig stemning rundt bordet. De sier at barn kan smake på ting opptil 30 før de venner seg til smaken. Jo mer en presser det, jo mer vegring blir det synes jeg. Man kommer lang om man spiser en skive med litt leverpostei av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...