Ccathrine Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Var hos jm til vanlig kontroll idag, å sambo og svigermor er så baby klare at svigermor hadde spurt sambo om ikke jm kunne sjekke hvor moden jeg er. Å siden jeg har termin i morgen og er temmelig lei spurte jeg jm om hun kunne sjekke. Å jo da her er det nesten ikke livmorhals/tapp igjen å hun kunne lett stappe to fingrer opp i livmoren:O jeg syntes dette hørtes helt forferdelig ut. Samtidig sa hun at hode har ikke festet seg fordi hun kunne lett dytte han på hode. Så hvis vannet mitt går før jeg kommer meg til sykehuset skal jeg vist legge meg ned, ringe til føden og be de sende en ambulanse, men hun bedde meg om å reise inn til føden så fort jeg merket at ting er på gang. Hun trodde ikke han kommer idag, men til tirsdag regnet hun med at han kanskje hadde kommet. Har egentli tenkt meg på lærlingsamling i Molde for å få info om fagbrevet og fagprøven jeg skal opp til i sommer. Men jm mente jeg burde holde meg her i Ålesund i nærheten av sykehuset, og hadde hun vært meg ville hun bare tatt livet med ro og slappet av på sofaen i morgen. Veldig lett å bare ta livet med ro på sofaen i morgen når det blir 17pers i huset for å feire sambos stebrors 7årsdag:( Men så sitter jeg igjen med et lite spørsmål. Hvis jm kunne ta inn til babyen betyr jo dette at slimproppen må være borte? Så når takket den for seg skal man tro.
Ladybug~N&E Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 for det første så synes jeg det er fryktelig galt av jordmødre å komme med uttalelser om når babyen kommer. fødselen er helt sikkert rett rundt hjørnet siden du er ved termin men man kan fint gå med god åpning over lenger tid uten at det er ensbetydende med noe veldig nært forestående... min mor gikk 2 uker på ovettid med 4cm åpning. jeg selv gikk lenge med 3cm uten at noe skjedde. vil ikke ta bort forhåpningene dine altså, kan jo fint hende at du har bebyen din i løpet av helgen siden du allerede er ved termin. alt kan skje helt plutselig. bare synes det er dumt av fagfolka å komme med antagelser når det så tydelig er veldig store individuelle forskjeller på når, hvor og hvordan. men følg for all del rådene til jordmor om å holde deg hjemme. men så til spm ditt: slimproppen din er nok borte og den kan ha kommet litt nå og da. om du har hatt litt ekstra utflod som har vært litt slimete noen dager o.l. jeg så aldri noe til min i forrige svangerskap. er mange som aldri legger merke til noen slimpropp eller ekstra slimete dager i det hele tatt;)
Ccathrine Skrevet 23. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2010 Kan ikke si jeg har lakt merke til noe slim, men på tirsdag kom det noe helt blankt utflod, men det var så lite og tenkte ikke så masse på det siden jeg hadde sex den dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå