Gå til innhold

Ang reaksjon på egg... når gi egg igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 9 mnd fikk smake litt dessert som inneholdt pisket eggehvite (første gang han får noe med egg) og reaksjonen kom med en gang; skikkelig snørrete, tett og masse hoste.

Når kan jeg forsøke å gi egg igjen? Vente til han er 1 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ble ikke bare forkjølet,da?? Tilfeldigvis samtidig liksom.Det hadde jeg tenkt ihvertfall. Aldri opplevd noen sånn reaksjon! Har 5 barn....

Skrevet

Barn under 1 år skal ikke spise egg!!

Skrevet

Jeg hadde ville ha venta endel år før jeg gav han det i ren form igjen. Gir du han egg snart, kan det fort utvikle seg til enda mer intoleranse slik at han ikke tåler egg i små doser i mat engang.

Jeg ble også allergisk mot egg og peanøtter i tenårene. Jeg spiste det ikke igjen på 5 år. (Kun mat som inneholdt egg)

Da tålte jeg det igjen.

Skrevet

Ja, sikkert tilfeldig forkjølelse 1 min etter at han hadde spist egg og gikk over igjen ca 10 min etter... Eh, neppe

Skrevet

Min samboer har alvorlig egg-alergi og vi oppdaget raskt at tuppelura har egg-alergi hun også. (hun fikk hipp mme som innholder eggpulver) hun ble rød i ansiktet urolig, vondt i magen gulpet masse og skrek forferdelig.. Trodde først det var kolikk men, kuttet ut pulveret gikk over til nan hypoaregen og fikk ei ny jente. I følge legen vil han ikke at vi skal gi henne egg i noe form før hun er sjekket med prikktest. Noe som de skulle gjøre på helsestasjon før hun er 18 mnd.

Har aldri hørt om slik reaksjon på egg som tett nese, snørrete og hoste men ja jeg ville tatt det opp med lege jeg og forhørt meg. Min mak kan faktik stryke med av egg så her kan det være ekstremt farlig.Og om han er alergisk for egg går det supert og leve uten. :o)

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...