husmus &2 Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Han er 19 mnd snart og har den siste måneden begynt å slå andre veldig. Oss og andre barn. Andre barn kan bare droppe å ta en leke fra han eller dele, da blir de dyttet eller slått. Dette begynner å bli relativt pinlig og kjipt og vi aner ikke hva vi skal gjøre med det. Jeg innbiller meg, men er ikke sikker, på at han har lært dette av fetteren sin som er 2 år. Han dytter han og vil ikke dele leker med han og foreldrene bare fniser og sier at jaja, sånn gjør han med alle. Godt mulig Prompelomp har lært det herfra. MEN, hvordan endrer man på det? Vi har prøvd å gråte når han gjør det, og det hjalp to ganger, da ble han lei seg, men nå bare ler han. Vi har prøvd å si at han må være forsiktig og bare kose med hånden på kinnet, men det er ingenting som hjelper. Hvordan skjønner de det? Jeg ser for meg en fremtidig sosiopat som ingen vil leke med når han en gang begynner i barnehagen.
Makko med to små gutter Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Jeg kjenner følelsen! Mini på 21mnd er mye større og mer aktiv enn de andre som er omtrent på han alder. Noe som gjør at gutten vår rett og slett bare tar seg til rette, uten å ta hensyn til andre. Ser for meg i mine svarte øyeblikk at han kommer til å bli den stor mobber'n :-( Men vi har mye vi kan gjøre før den tid, og trøsten er den verste slåinga varte bare noen uker! Vi HINDRER han i å gjøre å slå, tar faktisk fysisk armen hans og stopper han (uten at han får vondt). Så forteller vi han rolig at han det gjør vondt når han slår, og at han må stryke eller kose isteden. Når han gjør det får han masse ros og oppmerksomhet. Det gjør vi hele tiden, ikke bare i settingene han slår. I barnehagen har de tydligvis sagt at man får "auau" for han kan av og til slå seg selv å rope "aua aua aua". - De gangene han ikke har gitt seg har vi løftet han rolig, forklart at om han skal slå får han ikke være sammen med oss. Og satt han på gangen. -Vi hinder han ikke i å gå sammen med oss tilbake, men om han begynner å slå blir han bært tilbake. Vi prøver å holde et høyt fokus på all positiv atferd i hverdagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå