Gå til innhold

Rare matlyster og andre unormaliteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, kulemager. Jeg er helt ny her inne jeg - visste ikke at det fantes så mange gravide på et sted jeg - det er jo kjempemorsomt! :)

Synes nesten jeg burde introdusert meg også jeg, vet ikke helt hva som er vanlig, så bær med meg. ;) Jeg er ihvertfall en nygift vestlending på 27 år som bor i Oslo, med termin 16. juni og skal føde en stoor jente på Riksen.

Jeg vet at sånne rare mathysterier hører mest til i 1. trimester, men jeg har en sånn vannvittig hunger etter risengrynsgrøt og riskrem. I går kokte jeg 2 liter grøt og mannen min trodde det hadde klikka for meg. Synes nesten den er best når den har stått i kjøleskapet en natt. Dessuten spiser jeg maiskolber som om det var bananer. Klarer ikke pølser og brekker meg om jeg lukter/smaker hvitløk. Synes det har blitt verre utover i svangerskapet jeg.

Har dere liknende lyster dere har lyst å fortelle om, eller er det bare jeg som er unormal? :)

Lykke til med innspurten da! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her går det i sjokolademelk og slush. og blir aldri lei! :) drømmer tilogmed om det om natten.

Skrevet

Varierer veldig, men alt av frukt og grønt går ned på høykant denne gangen. All lyst på kjøtt og fisk er borte, melkemat er nam (særlig ost) - i det hele tatt. Nå som magesekken har mindre plass kjenner jeg at jeg blir mer og mer kresen, for det er så lite jeg får i meg før jeg er overmett!!

Skrevet

vannmelon og saftis er tingen her:D

Skrevet

jeg har ikke noen rare matlyster, men jeg MÅ ned og lukte på kjelleren med gjevne mellomrom :P (sånn type gammel kjeller lukt -deeeeeen rusen!)

Skrevet

Jeg tygger isbiter.... mye isbiter! Sånn var det sist gang også og da var det ei tann som fikk gjennomgå.

Isbiter isbiter isbiter =)

Skrevet

Isbiter med de to første, kokt vann med denne! Det glemte jeg helt;-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Her er det lite mat som frister for jeg kaster stort sett opp av alt. Men kjøtt er spesielt fy!

Ellers blir det litt snop og is denne gangen. Sist elsket jeg frukt og hatet tanken på godteri :P

Skrevet

Papir, papp... Ja, til og med traer ser fristende ut akkurat naa :D

Skrevet

Knasker isbiter og saftis til den store gullmedalje! Og nå i det siste har jeg fått så lyst på kritt! All med litt sånn kritt-aktig konsistens, bl.a. noen tyggetabletter mot sure oppstøt, og sånn loveheartsaktig godterier. Namnam!

Skrevet

Ååå, Ceekey, så heldig du er som har kjeller!!!! For jeg drømmer om kjellerlukt dag og natt, men vi har ikke kjeller og kjenner ingen i nærheten som har det...sukk...

Ellers må jeg på vaskerommet og lukte på vaskepulveret flere ganger om dagen. Det som er snålt er at det er Blenda som liksom er uten parfyme, men det lukter kjempegodt av den fordet!!!!

Skrevet

føler med deg, er fælt når du ikke får dekkt det behovet!!! (syns også det er ganske kult at flere har dette behovet, for de fleste bare ler av meg :P) hehe

Skrevet

Ja, det er jo helt sykt... Blir godt å få tilbake en normal kropp etter fødsel:)

Skrevet

Takler ikke lufta på leverpostei og barnemat på glass lenger... før kunne jeg til og med kjenne om maten var varm på leppene, orker ikke det nå. Ihvertfall ikke lapskausglasset og kjøttkakene!

Ikke helt sikker på om jeg er avhengig av noe, saft kanskje:P

Alt av godis går ned på høykant, läkerol med havsalt og lakris blir borte på dagen...(og nei,har ikke lakserende effekt her i gården!:D)

Glad i lufta av kaffe men liker ikke drikke det, hater lufta av listeorine og annet munnskyllemiddel, takler min kjære dårligere (hormonelt og det går ut over han...dakar), får vondt av tanken på sex...ei heller normalt her ihvertfall...hehe...små ting!!

Skrevet

hei hei alle sammen :)

jeg kan ikke annet enn å le. for det er så masse "rare" uvaner noen gravide har :P jeg har selv noen ;P

grønne sure eppler går ned på høykant. samme med cola. har jeg de to tingene er alt ok. ellers spiser jeg så mye frukt om dagan at jeg føler meg unormal... liksom alderi spist så mye at det før i livet, så nå virker det som at nå skal jeg spise for alle 19 åra :P

ellers så tror jeg at jeg er kjempe sulten og kan lesse masse på tallerken, men klarer lix bare å spise 1/3 av alt :(

men en ting som jeg syntes er litt unormalt med meg, er den heftige sex lysten :o er det ikke sånn når man er gravid at man ikke har sex lyst nesten :o?

lykke til alle sammen :) deilig å være gravid. men skal bli deilig å bli seg selv igjenn åsså ;)

Skrevet

tror jeg er litt rar, jeg er ikke hektet på mat..men lukter!:P

hehe å ikke hva som helst, nei hær går det i ting jeg ikke bør lukte på..bensin, whitesrite, maling gass generelt..tom bensin-eksos lukter godt:D

hehe nå sitter jeg ikke med hode ned i malingsbøtta, bare så det er sakt! men, at vindue er åpent når vi fyller bensin..jo,det er det nokk:))

får nesten vann i munnen av det, å hadde det ikke vært farlig å sniffe det, så hadde jeg nokk tatt for meg:p

Skrevet

Lovehearts og kritt ja, den er jeg med på, kjøpte meg faktisk en pakke kritt og bare satt knuste og kjente på konsistensen. Mannen ser bare rart på meg.. og kjellerlukt, sukk, kommer jeg i nærheten av det, spørs det om jeg noen gang går vekk derfra igjen. Og bensin, whitesprit, neglelakkfjerner.. mmmm... nei, nå må jeg se å skaffe meg noen lovehearts før jeg tilter her.. jeg gleder meg til å få igjen kroppen min og hue mitt.. sært, men føler liksom det ikke er bare plass jeg deler med bolla, som om ho har tatt over andre deler også.. og på en måte så har ho jo det.. disse hormonene altså.. gjør en helt surrete i toppen :P

Skrevet

Artisjokkhjerter i krydderlake, yoghurt og knekkebrød med grov leverpostei fra skogstad (det MÅ være den) og peppermajones...mmmm. Hvis noen har gode råd om artisjokkhjerter (pleier å kjøpe på Maxi eller Gutta på haugen) så bare si ifra, for ingenting kommer opp mot de jeg kjøpte på et marked i Italia i sommer..hehe.

En periode var det jalapenosost og appelsiner men det har liksom gått over....

Skrevet

Henger meg på isbiter ;)

Har allerede en tann som har fått gjennomgå litt,

men det er jo sååå godt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...