Gå til innhold

Overtidskontroll og Ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 5 dag på overtid:/ og begynner å bli litt lei. Er førstegangsfødende. Sist gang jeg snakket med jordmor sa hun at hvis babyen ikke kommer av seg selv så får jeg ikke overtidskontroll før den 14. dagen på overtid, er ikke det veldig sent å ha overtidskontroll? Vil gjerne bli satt igang senest den 14. dagen hvis ingenting skjer.

Er det vanlig på Ullevål og ikke få samtale før det har gått 14. dager over tiden? Syns det er fryktelig lenge hvis jeg må gå enda lenger enn 14. dager over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Ullevål er det vanlig med overtidskontroll på den 14ende dagen såvidt jeg vet. Ta med bagen din til denne kontrollen for hvis de har kapasitet blir du sendt opp på fødeavdelingen og satt igang. Hvis ikke det er kapasitet må du komme tilbake dagen etter. Dersom du føler deg spesiellt usikker og syntes det er veldig skummelt å skulle vente så lenge kan du spørre jordmoren din om å kontakte Ullevål og be om en tidlig overtidsvurdering. Det er ikke sikker du får det for selvom vi med store mager føler oss på overtid dagen etter termin regner ikke legene det som overtid før 14 dager over.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...