Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Valgte dere å bo i Norge eller England, og hvorfor? Må man bytte pass når man g ifter seg? statsborgerskap?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Jeg er gift med en brite.. Vi har valgt å bo i Norge foreløpig, fordi vi trives her, men kan godt hende vi ombestemmer oss og flytter over når barna evt. skal begynne på skolen eller hvis vi bestemmer oss for at de skal gå på skole i Norge at vi bor der noen år før den tid kommer. Man må ikke bytte pass om ikke man bytter etternavn. Og du trenger ikke bytte statsborgerskap. I Norge er det slik at de ikke tillater dual nationality (to statsborgerskap) hvis man må søke om det ene. Så hvis jeg søker om britisk statsborgerskap så mister jeg mitt norske, men barna våre som automatisk er britiske statsborgere så lenge mor eller far er britisk kan ha begge dele fordi man ikke trenger å søke. Hvis du skjønner!?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 hmm..hvorfor automatisk britiske statsborgere? Jeg har barn med en engelsk mann, men tassen vår er norsk statsborger
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Ja våre er også norske statsborgere, men hvis du ønsker britisk pass til barna i tillegg så trenger de ikke søke om å bli britiske statsborgere, det må bare registreres liksom.. Hvis du skjønner? Vi har begge deler til våre...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 aha..da skjønner jeg..holder lenge med norske pass enda ihvertfall:)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Ja det er vel egentlig bare fars stolthet som er grunnen til at de har begge dele her..)
Puppen og lillemor Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 fars stolthet er grunnen til at småtten som er på vei her må få både nrosk og britisk pass når det er på tide med pass Og jeg synes det er greit jeg.. vi er veldig opptatt av at barna skal føle seg både norske og engelske uansett hvor vi velger å bo! (vi bor i Norge nå, men kommer nok til å flytte til England før skolestart.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå