Gå til innhold

Begynnende svangerskapsforgiftning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, synes det er kjipt at det er helg nå. Har UL-termin om 3 dager, menstermin var i går. Har fått høyt blodtrykk og en del hevelse i kroppen. Prøvde å få meg inn til sjekk på sykehuset før helgen, men fikk ikke tid før på tirsdag! Huff, liker ikke gå 4 dager uten sjekk. Har hele veien følt meg fin, men vet jo at blodtrykket er grensehøyt da. Har ikke mulighet til å sjekke om det blir høyere i løpet av helgen. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring, men stikk innom fastlegens kontor i dag eller legevakt i helga om du er urolig, blodtrykket blir jo i alle fall ikke bedre av at du er urolig! God bedring - håper du kjenner deg bedre snart:)

Skrevet

Jeg var til kontroll hos jordmor i morges, og hun syntes det var "litt på grensen" med blodtrykket mitt. Men siden det er opp til sykehuset å avgjøre når jeg kan komme til kontroll så er det ikke noe å diskutere. Men har vært til kontroller hos jordmor annenhver dag denne uka. Kontakter selvfølgelig lege dersom jeg skulle føle meg dårlig. Foreløpig er jeg pigg, men blodtrykket sier jo noe annet da.....

Skrevet

Du får ta det HELT med ro fram til den lille kommer, ta godt vare på deg selv!

Skrevet

Will do! Takk takk :-)

Skrevet

hva lå blodtrykket på da?

Skrevet

Hvordan var urinen??

Skrevet

det er veldig vanlig at blodtrykket stiger en del på slutten. Så bare høyt BT er nok ikke svangerskapsforgiftning. Men du kan alltids stikke innom legevakt i løpet av helgen for å få de til å måle trykket. Hva lå trykket ditt på? det er spesielt undertrykket du må passe på. det skal helst ikke over 90-95.

hvordan var urinprøven din? noe "rusk" der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...