Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Jeg fikk tilbud om barnehageplass gjennom studentsamskipnaden i oslo, men søknaden om studentleiligheter ble ikke godkjent, for skolene jeg har søkt på ikke tilfører den studentsamskipnaden. Hva kan grunnen være til at jeg da fikk barnehageplass gjennom SIO? Er det et opptak som foregår utenom, som hvem som helst kan søke på eller? Noen som veit?
Gjest ->>- Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Hvem som helst kan søke, og "studenter ved andre utdanningsinstitusjoner" prioriteres før bermen. Om du har ettåring vil jeg tro det har skjedd en feil, om du har større barn kan det hende du har fått plass likevel - presset er betydelig mindre på de større aldersgruppene. Du kan lese opptaksreglementet deres her: http://www.sio.no/files/info/Barnehagene/Vedtektene2009web.pdf Ville vel uansett tatt en telefon til opptakskonsulent eller styrer der du har fått plass og sjekket at det stemmer. (Dette vet du sikkert, men SiO-studiestedene er: - Universitetet i Oslo(UiO) - Handelshøyskolen BI (BI) - Det teologiske menighetsfakultet (MF) - Norges Idrettshøgskole (NIH) - Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo (AHO), - Kunsthøgskolen (KHiO) - Norges Musikkhøgskole (NMH) - Norges Veterinærhøgskole (NVH))
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 man må ikke være student for å få bhgplass hos sio, men studenter blir prio. men man MÅ være studet for å få studentbolig. med student mener jeg da studere ved skoler som tilhører sio.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Til høsten skal de største studentforeningene i oslo slå seg sammen, så da vil jeg tro du får en ny mulighet til å søke studenbolig. Forøvrig er studenbarnehagene å anbefale på det varmeste!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå