Gå til innhold

Da har jeg bestemt meg for at nok er nok.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har BL til tusen og blitt formant av mange her inne samt venner og familie og fysio om å slutte å jobbe nå.... Måtte til slutt innse dette selv og har bestemt meg. Ringte legen og skal dit kl 11 i dag og få full SM og sjekke ut denne kløen. Fortalte det på jobb nettopp og jeg ble spurt av en kollega om jeg følte lettelse nå som den vanskelige avgjørelsen ble tatt og der begynte tårene å trille på meg da.... Er jo lettet, men så er det denne samvittigheten da....

FAstlegen min har jo sagt at jeg bare skal ringe når jeg ikke klarer å jobbe lengre så skulle jeg få full SM, men hun er jo ikke der i dag, så jeg skal til en annen lege. Håper virkelig ikke han setter seg på bakbeina nå for da blir det i alle fall hyl og skrik på meg i dag....Gruer meg til legebesøket nå jeg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skal nok gå bra tenker jeg!!! masse lykke til og god bedring!! er verst den første tiden man er sykemeldt,men må man,så må man!! høres ut som det hvertfall er det aller beste i ditt tilfelle!! INGEN som hadde takka deg senere om du fortsetter å jobbe!!

Skrevet

Bra!! Bekkenløsning er absolutt ikke til å spøke med, og det blir ikke noe bedre av at du tar deg helt ut heller. Dess mer du presser deg i svangerskapet, dess større er sjansen for at du kan slite med det i etterkant av fødsel også. Jeg har slitt med bl begge de forrige gangene, og sist klarte jeg omtrent ikke gå mellom uke 20 og 30. Mirakuløst nok ble jeg mye bedre når jeg rundet 30 uker!! Jeg var også sykemeldt, og selv om man får fryktelig dårlig samvittighet for det, prøv å ikke tenk så mye på det! Du trenger faktisk denne sykemeldingen for å klare å fungere!!

Lykke til!

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til og god bedring. Høres fornuftig ut at du slutter å jobbe.

Det er ikke så greit dette med sykemelding. Jeg er nå sykemeldt 1 uke fordi kvalmen og oppkast har kommet tilbake. Selv om jeg føler meg skikkelig dårlig, og vet at jeg ikke orker å jobbe, får jeg dårlig samvittighet av å være hjemme. Heldigvis har jeg en forståelsesfull lege, slik at jeg får støtte derfra.

Skrevet

Bra du gjorde det nå. Ikke noe poeng i å presse seg til det ytterste - det blir bare verre da. Den dårlige samvittigheten gir ikke noen god følelse, men noen ganger må man bare prøve å overse den. Jeg har fra denne uken blitt 100% sm,og hver gang jeg klarer å gjøre noe hjemme, kommer den dårlige samvittigheten snikende og jeg tenker at jeg kunne vært på jobb. Men det er STOR forskjell på å gjøre litt småting hjemme og å være på jobb. Har prøvd og sett at det fungerer dårlig. Hjemme kan man jo gjøre ting akkurat i sitt eget tempo, og man kan legge seg ned når det er behov for det. Ikke like lett på jobb. Men jeg tror, som andre har nevnt her, at det er føles verst de første dagene, og venner man seg vel litt til det etter hvert.

Prøv å legge bort samvittigheten og tenk på deg selv og familien din (det prøver jeg selv på nå...).

Skrevet

Å gud, jeg må bare si at dere er helt fantastiske gode jenter som er såååå flinke å støtte opp altså!!!!! Tuuuuuuuuuuusen takk:))))))))

Det varmer utrolig med all omtanken og medfølelsen og jeg vet jo at alt dere sier er sant. Samvittigheten er ikke noe god akkurat nå, men jeg vet jo at det sikkert blir bedre etterhvert..... Jeg driver liksom og sammenligner meg med forrige svanerskap for da klarte jeg jo faktisk å jobbe halvt frem til permisjonen, men da hadde jeg jo kun meg selv å tenke på og kunne legge meg ned når som helst når jeg følte for det...... er ikke akkurat slik med en 3-åring i hus....:S

Var hos fysio i dag og da fortalte jeg henne at jeg nå er fullt SM og hun svarte BRA!!! Det var på høy tid og jeg kom til å være veldig glad for denne avgjørelsen etterhvert mente hun:)

Så jeg vet jo at jeg har gjort det rette og at jobben går jo videre uten meg og alt det der, men jeg må nok ha littegranne tid på meg før jeg klarer å nyte å være hjemme fremfor å tenke; gud, jeg håper ingen kollegaer ser meg nå for da tenker de sikkert at jeg kunne vært på jobb osv. Saken er at det å sitte på kontor er drepen for bekkenet, mens lett gange er helt supert:)

Må bare bli enig med meg selv om å drite i tenk om, dersom atte, hvis om osv.... Det skal nok går bra:)

Tuuuuusen takk til dere herlige jenter her inne! Veldig glad for at dere har orket å høre på alt maset mitt de siste dagene. Det har vært mye mas om ditten og datten fra min kant... men men:)

Stooooor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...