Gå til innhold

KVALMERÅD????? er så sinnsykt kvalm heeeeele tiden :/


smaajento2

Anbefalte innlegg

ja, da har kvalmen meldt sin ankomst hos meg også....

Tror jeg omkommer snart.... ser ikke frem til uker på uker med svangerskapskvalme.... hadde det nemmli sist svangerskap også... å orker ikke tanken på den der evige kvalmen denne gangen også....

 

Noen som har prøvd akupungtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folattilskudd bør man for all del ta de første 12 ukene.. Det er viktig for å forebygge ryggmargsbrokk...Ta de om kvelden !! Jeg sliter også med kvalme, og det er spesielt hvis jeg sover for lite. Sist svangerskap sov jeg 10-11 timer hver natt. Denne gangen blir det værre med en liten en på 1 1/2. For meg hjelper det veldig å drikke vann. Små slurker hele dagen. Har også stort sett tyggis eller sukkerfrie pastiller i lomma. "Love hearts" funker veldig bra (men kan jo ikke gumle det hele tiden).. Lykke til, og hold ut !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom man ikke begynner å ta folat før etter at man er gravid, kan allerede "skaden" ha skjedd, med at barnet har utviklet ryggmarksbrokk. så folat er noe man bør begynne å ta før man blir gravid.

 

er selv kvalm hele dagen, og sengeliggende. har hørt at man bør bruke seaband, som man kjøper på apoteket, og ta ingefærtabletter som man kan kjøpe på helsekost eller apotek. er ikke sikker. skal vist hjelpe.

i tillegg er eg så heldig å ha en mor som er soneterapeut, og hun sier man kan finne d punktet der brystmusklene møtes, oxo gå litt til venstre, og trykke der.

selv synes jeg d er enklere forklart, at man finner den tappen der ribbeina møtes, og følger så kanten på ribbeina mot venstre. der finner eg et punkt/grop som er en smule øm. det er et såkaltt kvalmepunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men...alle fikk da vel ikke ryggmargsbrokk før i tiden? Altså før man begynte med oppfordringer om å ta det? Og det blir da folk av de barna som ikke ble oppdaget etter uke 12? Tror det er viktig å ikke bli helt hysterisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så mye diskusjon det er om folat/ikke folat her for tiden.. Helsemyndighetene anbefaler ikke ting uten grunn, så får det bli opp til hver enkelt om man følger rådene og anbefalingene eller ikke. Jeg velger i hvertfall å ta forskningen seriøst.

 

Når det gjelder kvalme så har jeg ikke så mange anbefalinger, sliter noen dager selv. Men seaband har hjulpet mye, det er helt klart. Små, hyppige måltid hjelper også. Så har jeg en tendens til å bli kvalm utover kvelden da jeg er trett og sliten. Så mye søvn er nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sea-bandet har hjulpet meg mye, men nå finner jeg de ikke, og leter som en GAL!!!

 

Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før det var gått mange uker, men folaten skal ned, selv om jeg blir dårlig.

 

"ta folat før du vet du er gravid" - kjempe lett når det ikke er planlagt ;)

Men som du sier over her, før i tiden viste man ikke om folaten, og alle ble ikke født med ryggmargsb.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke Postafen. Dette er reisesyketabletter. De hjelper godt og er ikke farlige for fosteret. Men, du kan bli ganske trøtt av de... Jeg fikk anbefalingen av legen min sist jeg var gravid da jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme de første 14 ukene.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imsedal meed pæresmak hjelper meg, normalt pleier jeg å synest sånn smaker litt kvalmt men det hjelper noe sinnsykt. jeg er kvalm å kaster opp mellom 6 og 15 ganger hver dag.... etter jeg begynnte å drikke vannet er jeg nede i karnskje 2 - 3 ganger å noen dager uten å kaste opp

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seaband, fåes på apoteket. ca 160kr, ar hjulpet meg litt. så har jeg spist ritz kjeks på senga og drukket vann med isbiter eller lollipop.

Har hjulpet meg iallefall :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også mye "uggen", men kaster heldigvis ikke opp. Jeg bruker rett og slett iskaldt vann fra springen, og FYLLER glasset med isbiter:) Tar ihvertfall toppene syns jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...