Gå til innhold

Hvor mye liv kjenner dere????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par dager kjent mindre liv og blir litt bekymra. er 36 uker. var på sykehuset og sjekka dette for to uker siden for da var det også sånn. skal til jordmor på onsdag.

Er jeg bare litt vel overbekymret? Har liksom ikke lyst å ringe føden og "plage" dem med dette i tide og utide...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Jeg var på vanlig kontroll på mandag og ul på tirsdag og er 37 uker. Men lurer på det samme selv, om jeg skal ta en telefon til føden pga lite liv. Men så kjenner jeg jo noe, så det blir liksom litt feil det og. Jeg husker det godt fra forrige gang, at bevegelsene blir mindre jo senere ut i det, men allikevel så er det jo lov å bekymre seg.

Skrevet

Jeg er i uke 34+4. Jeg har full action gjennom hele dagen, hele magen flytter på seg og innimellom er det faktisk ubehagelig for det trykker i alle retninger.

Så med en gang det går litt tid uten bevegelse blir jeg bekymret, men når jeg stryker/masserer litt gir hun tegn fra seg.

Men det blir vel litt mer stille nå utover....så må vel vende meg til en roligere mage:)

Skrevet

Så lenge dere kjenner litt liv igjennom dagen så mener jeg det ikke er noen grunn til bekymring. Det blir jo trangere noe som fører til mindre bevegelse. Jeg kjenner helt klart mye mindre bevegelse nå enn før (er nå 37+6) men kjenner babyen flere ganger i løpet av dagen, selv om sparkene ikke alltid er så sterke.

Skrevet

Etterhvert får jo babyen mindre og mindre plass. Dette gjør at sparkene blir færre, og jeg kjenner i alle fall mer åling eller kravling på en måte. Men en ting jeg har oppdaget er at jeg har blitt så vant til å kjenne henne nå, at når jeg bare sitter og ser på magen, beveger den på seg, uten at jeg kan kjenne noe som helst. Men nå skal det sies at tulla mi er veldig aktiv enda, og er 38+5 idag :D

Skrevet

Det blir bare synsing her inne. Jeg ville heller ringt føden en gang for mye enn en gang for lite. De er her for deg og det er jobben deres.

Da jeg var 38 uker på vei kjente jeg en del mindre liv. Jeg klarte ikke slå meg til ro med det alle sa til meg, at det er vanlig med mindre liv pga plassen og at babyen forbereder seg til fødsel. Så jeg reiste innom sykehuset for en sjekk og det endte i haste keisersnitt pga svikt i morkaka.

Så man skal ikke ta lett på at man kjenner mindre liv, det er en grunn til at føden vil ha deg inn om du kjenner mindre.

Nå er situasjonen min litt spesiell selvfølgelig, det skjer jo med ytterst få, men poenget mitt er at det er bedre å ha en lav terskel for å ringe, å heller ringe en gang for mye enn en for lite!

Lykke til!:-)

Skrevet

når babyen blir større å nærmer seg termin, blir det jo mindre plass der. så det sier seg jo litt selv at når den blir så stor får den ikke "sparket" like mye ifra seg som i uke 30.

lykke til :)

Skrevet

Om du kjenne mindre enn 10 spark iløpete av en dag e d grunn til å ringe føden å høre, etter at du har prøvd å drikke iskaldt vann eller saft/brus.

Mest sannsynlig har babyen din snudd sæ litt så den sparke innover og ikke minst blir jo bevegelsan svært begrensa på slutten ;)

Men ring å hør med føden du, bedre å ringe en gang for mye enn for lite ;)

Skrevet

Ring føden om du er bekymret. De er der for å passe på babyen. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Det sies at det blir mindre liv på slutten pga mindre plass. Dette trodde jeg også på siden jeg ikke hadde opplevd graviditet før. Babyen døde noen få dager før termin pga morkakesvikt. Ikke alltid dette er lett å oppdage, ofte blir visst barn rededt fordi det er mor som føler noe er galt. Er du bekymret er det bedre at det blir tatt en skikkelig ultralydundersøkelse, så har du hvertfall gjort det du kan for at barnet ditt skal være trygt. Nete graviditet skal jeg føre sparkedagbok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...