Gå til innhold

*tidlig* fødsel


stephi

Anbefalte innlegg

er det noen her som tidligere har født tidlig etter et problemfritt svangerskap? har hørt at det kan være arvelig å føde tidlig.har bare 3 uker til termin men greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt to normale svangerskap. Mitt første svangerskap endte med tilløp til svangerskapsforgiftning, men endte på natulig vis, etter noen uker med total hvile. Vannet gikk to uker før termindato, og jeg ble da satt i gang etter 24 timer.

 

Andre gang hadde jeg et helt normalt svangerskap, men vannet gikk 3 uker før termindato, og denne gangen kom riene av seg selv etter noen timer.

 

Nå venter jeg nr 3, og er spent på om også denne skal komme litt før.. Er veldig innstilt på det, ettersom jeg aldri har opplevd å gå til termin eller over.....

 

Jeg har spurt min mor om hennes 3 fødsler, men hun har født rundt termin med alle +- noen par dager.. Og hun har aldri startet med vannavgang.. Jeg ligner min mor på mange områder, men der har jeg ikke funnet mange likhetstrekk som tyder på arvelighet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine 3 første vart født 12-16 dager før termin. Var sjølv født ca 2 veker før termin. Så eg byrjer å vente på fødsel 2-3 veker før termin denne gangen og eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå 20 dager til termin. Har en litt liten baby og fikk beskjed i dag om at jeg kanskje skal bli satt i gang etter hvert da det var et par dager med litt mindre liv. Moren min fødte to uker før termin. Ville trodd at hvis ungen var liten ville det beste vært å holde den inne lengst mulig? Er jo over 37 uker så det skal jo ikke være noe problem hvis jeg føder nå, mn har ingen andre tegn på at det skal skje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...