Gjest Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Noe jeg bør bekymre meg for..? Er akkurat som press/trykkvondt øverst, inne i magen, ikke ytterst i huden. Har startet på uke 35. Eller kun hysterisk overanalyserende gravid?
Gjest Ayreon Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Det kan være flere grunner, og kanskje ikke noe farlig - men du bør kanskje lese litt om svangerskapsforgiftning, og se om du kjenner igjen disse symptomene... Spesielt førstegangsfødende har større mulighet til å utvikle dette jo nærmere termin man kommer, så det er nok lurt å være oppmerksom på disse tegnene. Om du har følelsen av at noe er galt, bør du uansett dra til lege/jordmor og med urinprøve og sjekke blodtrykk- der vil de raskt finne ut om det kan være... Jeg var usikker selv på dette for et par uker siden, og da jeg ringte ned for å spørre de, tok de det seriøst og hurtig... Heldigvis var det ingenting, men godt å få vite... For om det er svangerskapsforgiftning, er det beste å finne det ut på et tidlig stadie, slik at det ikke utvikler seg... Ellers er det jo mye nytt som foregår i kroppen vår da, og kvalme er vanlig de siste ukene... Men oppmerksom skal man likevel være. Synes du skal ringe ned jeg, i såfall bare for å få "avkreftet" grunner til bekymring
Gjest Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Jeg leste litt om det. Sjekket blodt. og urin for 2 uker siden. Da var alt fint. Kan disse 2 endre seg raskt?. Mulig jeg må dra en tur ned med urinprøve. Har liksom ikke fått sovet særlig i natt da d ikke gir seg... Hvilke symptomer hadde du? Bra at d ikke var noe hos deg da:)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Har hatt noe slikt, både denne gangen og forrige, såvidt jeg husker.. Hvis du ser i slike baby/graviditet-bøker, så viser de at livmoren når sitt høyeste punkt når du er i uke 36, altså blir den høyere og høyere opp under brystet. Og da tenker jeg det er fullt mulig at det trykket du da får er ubehagelig/vondt og at det presser såpass på organene at du blir kvalm. Men er du usikker og litt redd, så er det alltid bedre å spørre JM eller lege! Du kan jo bare ta en telefon og spørre, og hvis de mener det er noe som bør sjekkes, så får du nok en time kjapt:)
Gjest Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Hmm... d var et godt tips:) Nå er jeg ikke verdens høyeste heller (158), så kan godt være at livmora presser på ja... Skal høre hva de sier etterpå! takk for svar:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Det kan også være en form for halsbrann. Det sliter nemlig jeg med (gjennom stort sett hele svangerskapet) og da kan jeg få vondt helt øverst i magen og blir gjerne kvalm og kaster opp....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå