Gå til innhold

Hvordan er hunder som barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er ny her og gleder meg til å føde mitt første barn i juni :-)

Problemstillingen er at min kjære jobber i nordsjøen og jeg har jo lyst til å ikke bare være hjemme:-)

Så da her jeg jo min kjære Bruno (schæferhund). Han er snill og god og elsker barn. Så det jeg lurte på er om det kan la seg gjøre å la Bruno passe vårt barn mens jeg er shopper eller drikker te med venniner. Er jo ikke snakk om å være borte mer enn toppen 2 timer. Noen som har erfaring med dette?

Tar imot alle tips med glede :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv deg en annen plass med et slikt innlegg. Prøver du å provosere? Skikkelig teit!

Skrevet

Du tenker å la barnet være alene sammen med hunden mens du er på shopping og på cafè?

Om det er tilfelle så si at du tuller nå!

Skrevet

De røyter så du må vaske babytøy hele tiden. Gå for marsvin i stedet.

Skrevet

Kjør på! Har hørt at schæfere er spesielt flinke til å varme melk og trille vogn. Tror til og med de kan amme barnet for deg jeg, hvis det er en tispe du har, selvsagt. Masse lykke til!!

Skrevet

om du synes torsdags kveld fra nydalen humor er gøy, så gjør gjerne det, la hunden passe barnet ditt, men om du helst ikke vil at barnet ditt ikke skal blir hentet av barnevernet, så bør du vel strengt tatt finne an annen løsning

Skrevet

Ja hunder er fine å bruke til barnevakt, klesvask, støvsuging og de som er litt trente kan også handle mat hvis det trengs.

Skrevet

Joda, også kan du jo lære bikkja å skifte bleier, er mye de kan lære seg har jeg hørt.

Skrevet

men bikkja må selvfølgelig være over 15. fjortiser er som kjennt ikke alltid til å stole på.

Skrevet

Jeg tror en godt trent schæfertispe er en bedre mor enn samtlige inne på det forumet her..

Skrevet

Hmm... skjønner ikke hvorfor alle svarer så useriøst på dette innlegget, dere har kanskje ikke hørt om hunder som hjelper folk i rullestol med å tømme vaskemaskinen, blinde folk etc...

Jeg kunne fint brukt en hund til å passe mitt barn hjemme i trygge omgivelser, istedet for å dra dem med og sette vognen utenfor kaféer og butikker som sikkert enkelte av dere andre gjør.

Bare tenk hva som kan skje med vognen der ute, mens dere sitter og koser dere med venninnene deres!

Skrevet

Hadd faktisk ei blandingstispe som adopterte min førstefødte så til de grader... Hun var skikkelig hønemor, passet på OG sa ifra når den lille gjorde noe han ikke fikk lov til. Umulig å ha med sammen med når vi var sammen med andre barn for ingen fikk lov til å løpe fortere enn trollet vårt, og prøvde de å være slemme med han så dyttet hun dem unna...

Siden hun ikke kunne åpne dører eller ringe meg hvis noe skjedde så fikk hun aldri lov til å være barnevakt for meg...

Skrevet

jeg skjønner jo at dette ikke var den beste ideen. Var jo ikke snakk om at jeg trodde at hunden skulle skifte bleier og lage mat og slikt da,men passe på mens jeg var ute en kort stund. Som sagt er jo Bruno veldig snill og ville aldri skadet barnet mitt. At dere snakker om marsvin og hunder som går tur med babyer er ganske useriøst og sårende :-(

Skrevet

Fy faen du er skjuk!!!??!!

Viss jeg hviste hvor du bodde skulle jeg ha pussa barneverne på deg så sinnsykt fort!!??!!

Skrevet

Er ikke nødvendig å ty til ufinheter. Lær deg basisferdigheter som rettskriving før du skal belære andre om rett og galt. For øvrig liker jeg hverken hunder eller barn, så hva som er rett og galt i denne situasjonen overlater jeg til andre å svare på.

Skrevet

Har jei ikke låv å ha en mening sjøl om jeg skriver dårlig eller? Jei bryr meg værtfall mer om den jævla ungen enn du gjør, di sure mægge!!??!!

Skrevet

Kjære Else. Jeg har hørt at hybelkaniner skal egne seg betraktelig bedre en Schæferhunder.

Lykke til.

Skrevet

Om dette er ett av disse fine tulleinleggene, så HAHA! VEELDIG MORO! Du sku jo ha hatt første pris i humor.... -_-''

Om du derimot en dønn seriøs, så helt alvorlig: SKJERP DÆ!!!

Å la en hund være alene med ett barn bare før at du vill gå på shopping eller cafe, er jo å BE om trøbbel! Koffør kan du ikke ta med dæ det lille nurket istedet? Eller blir det vanskelig?

Nei, hunder er kjempe dyr, fantastiske hjelper for de som VIRKELIG trenger det, men her er dt snakk om ett barn! Du kan ikke bare sette fra deg ungen så fort du vill gjøre noe vettu...

Barn er tidskrevende, tar nesten ALL energi, trenger deg så å si hele tiden.. Skal man ha barn, får man faen ha vett til det å.

Lo når jeg hørte at man kansje skulle hatt fødsels serfikat for å få unge, tenkte jo at alle skla jo få lov å ha barn, men når jeg leser sånt som dette, da lurer jeg på om det kansje ikke er en så jævla dårlig ide egentlig....

Skrevet

Hahahahahaha...

Dette tar jeg ikke seriøst - finns det sååå dumme folk så er det rart du får ha hund!!

Skrevet

God ide det frem til ungen begynner å gråte... Hunder irettesetter nemlig ved hjelp av snapping og biting på hverandre. Det er jo ikke hardt, men på små barn kan det være fatalt!

Hunden min har utnevnt seg selv som reservemamma til babyen min. Hun er kjempesnill, men når hun gråter skikkelig, ikke bare sånne klynk så må vi passe på. Snu ALDRI ryggen til hunder og barn sammen. Hunder er fremdeles dyr selv om vi har menneskliggjort dem og de har insinkter og kan da være uberegnelige!!!

Det betyr ikke at hunden er ond eller noe slikt, men det er deres instinkter som slår inn!

Håper og tror dette er et tulleinnlegg, men greit å tenke på for dem som har hunder og barn uansett!!

Skrevet

Hm.. Synes ikke så mye om den humoren da..

Men en ting, som er fakta, er at hunder kan være fine lekekamerater da..Lillesøstera mi lekte "mor, far og unge", og da var schæferen far, hun var mor og dukken var unge. Funka visst finfint. Hihi..

PS: du tror ikke du kunne lånt en apekatt fra dyrehagen eller noe? De likner nok betraktelig mer på barnet ditt enn barnet ditt likner en hund.. Så kanskje apen kan skifte bleier og diverse for deg i samme slengen? Gjerne lage middagen også, så kan du være ekstra lenge ute med venninnene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...