Gå til innhold

Når " modner" man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende og må innrømme at jeg ikke er helt kjent med alle disse ordene som brukes her inne... Modning, menssmurringer osv osv.

Kan noen forklare meg hva mensmurringer er? Er det mensen smerter det er snakk om?

Jeg er i uke 35 og har den siste uka plutselig fått kjempe mensen smerter, spesielt morgen og kveld, blit ordentlig uvell. I tillegg har jeg en del ubehagelig " stikking" i lysken. Dette skjer som regel om morningen eller natta når jeg ligger i senga. Er dette tegn på at det er noe modning på gang? At jeg begynner å nærme meg eller at hodet til piken fester seg...? Sikkert dumme spørsmål, men som sagt er førstegangs:)

Takk for hjelpen damer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

jeg kan desverre ikke svare på spm. da det er første gang for meg også, men jeg opplever det samme. Jeg beg. på uke 35 i dag og har hatt sterke menssmerter de 2 siste dagene, samt vondt i korsryggen og hele bekkenområdet. Fikk nettopp vite av jordmor at han har lagt seg til med hodet ned, så det kan kanskje være grunnen?!?

Skrevet

Hei hei:)

Ingen dumme spørsmål her...spør i vei!

Jeg er 3 gangs, 37 uker i dag, og opplever akkurat det samme!

Alt du nevner her er modning! Denne stikkinga i lysken er visstnok livmortappen som kryper oppover!Mormunnen gjør seg klar til å åpnes!

Det nærmer seg slutten. Selv har jeg hatt et 100% problemfritt svangerskap, men NÅ..nå er alt vondt, og jeg er LEI!

All vondt er positivt på dette stadiet:)

Lykke til videre!

Skrevet

Hurra!

Jeg liker tanken på at det begynner å nærme seg nå. Jeg er leeeeei og gleder meg alt for mye!! :):):)

Føler jeg har fått tilbake mye av ubehaget jeg hadde i 1 trimester..

Mensmurring = mensensmerter? Jeg har alltid vært utrolig heldig å sluppet unna vonde mensensmerter så jeg er liiiitt usikker. Syns det er vanskelig å skille mellom menssmerter og " dårligmagesmerter.. Jeg blir kjempe kvalm og uvell, det brenner liksom i magen...Kjent for noen? Kroppen som gjør seg klar?

Takk for svar berit :)

Skrevet

signerer Berit

..og mensmurringene er nok kynnere..

Ikke lenge igjen nå :)

Skrevet

Kynnere har jeg hatt dag inn og dag ut fra morgen til kveld siden 4 mnd så det er nok ikke helt det jeg kjenner..

Takk for svar ! :)

Skrevet

Mensmurringer er det samme som menssmerter!

Kynnere har jeg også hatt...MYE av! De sier det blir verre for hvert barn...og etterriene;)

I mitt tilfelle stemmer dette fortsatt ganske bra!

Mensmurringene mine har økt betraktelig den siste uka....så jeg håååååper intens(krysser fingrene) for at det betyr at vi ikke er langt unna! Jeg blir også småkvalm og uvel, så dette er nok helt normalt!

Vi modnes og gjøres klar...rugetiden er snart over *ungmammamia*

Hyggelig å kunne være til hjelp! :)

Skrevet

Jeg har også hatt mye mensmurringer de siste dagene og spurte legen om dette da jeg var på kontroll i går. Da fikk jeg vite at hodet var festet og at mini lå langt ned i bekkenet. Han sa at mensmurringene nok skyltes at barnet presset seg nedover og at dette fører til ekstra strekk og tøying på bukmusklatur og det som ellers finnes der nede..

Jeg merker ikke at jeg har kynnere, annet enn at jeg noen ganger kjenner at magen er hard. Jeg vet ikke om det betyr at jeg ikke har så mange.. Har hørt at kynnere er tegn på at fødselen nærmer seg så går rundt og håper at de skal gi seg til kjenne snart.

Jeg er forresten førstegangs og 36+0 i dag. Lykke til alle sammen! Det er jo uansett ikke lenge igjen.

Skrevet

Mensmurringer er ikke det samme som kynnere! Men man opplever sikkert ubehaget/ smerten forskjellig? For min del klarer jeg godt å skille mellom kynnere og mensenmurringer ja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...