Gå til innhold

Politiattest ved adopsjon


*sommer*

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har holdt til inne på Assistert befruktning i snart 5 år uten å lykkes. Etter at det ble slutt med tidligere samboer la jeg alt på hylla, helt til jeg nylig var så heldig å virkelig treffe mannen i mitt liv. Jeg var åpen om alle forsøkene helt fra starten av og nevnt at adopsjon kunne være et alternativ.

 

Før han traff meg hadde han en "uheldig" hendelse i fylla (slo til en kar) som nå står på han rulleblad. Han sier selv at med denne hendelsen blir han nok ikke godkjent som adoptiv foreldre.

 

Har dere noen erfaringer med slike hendelser og adopsjon? Har laltid tenkt at adopsjon ville være en fin mulighet, men nå ble liksom muligheten gjort om til "helt" barnløs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helst skal man selvfølgelig ha et plettfritt rulleblad..... men det som er viktig er hvor dere står nå, og hvilken omsorgsevne for et adoptivbarn dere har. Er også flere ting som spiller inn, økonomisk situasjon, helse, alder osv. Dere må i alle fall ikke gi opp før dere har forsøkt. Det er ett regelverk i Norge når det gjelder krav til adoptivforeldre, og det er og ulike krav til godkjenning i de forskjellige giverland. Det er først barnevernet i din kommune som godkjenner og deretter bufetat. Det jeg ville gjort er å ta en tlf. til barnevernet så kan sikkert de svare deg på mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og så bør dere helst gifte dere.... er krav til ekteskap og hvor lenge dette har vart i noen land eller at man evt. har vært samboere så og så lenge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

 

Jeg får nok ta en tlf til barnevernet og høre siden både saken og forholdet ikke er lengre en 9 mnd siden.

 

God helg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...