Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Begynte i ny jobb for 1 måned siden. Er helt alene med de 2 barna mineog ble lovet å ikke måtte ha noen reisedøgn. Nå har arbeidsgiver snudd og mener jeg må reise en god del fremover. Hva gjør jeg? Kan han kreve dette? Skulle dette vært spesifisert i arbeidskontrakten?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Hvis dette er en del av stillingen og ikke et engangstilfelle skal det stå i kontrakten din.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Egentlig er det en del av stillingen, men arbeidsgiver lovte legge opp slik at jeg slapp det. Skulle det likevel vært i kontrakten at jobben innebærer reisedøgn? Vil det si at i enhver jobb som innebærer reisedøgn skal dette nevnes i kontrakten? Hva om arbeidsgiver mener jeg som et engangstilfelle må være borte en hel uke? Kan han kreve dette da? Og nei, står ingenting om reisedøgn i kontrakten.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Er organsiert så skal ta det i morgen;) Dette kom sent idag så derfor jeg spør her. Greit å høre om noen har peil;)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Når du har blitt lovet at du ikke skal reise, og det heller ikke er spesifisert i kontrakten tror jeg ikke de kan kreve det. Men ta kontakt med arbeidstilsynet eller LO i morgen så får du vite 100%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå