Mally Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Har forferdelige murriger i bena,og dette kommer selvfølgelig når jeg legger meg og skal sove,tar magnesium tabletter,men føler ikke dette hjelper så mye...tar i mot alle gode råd
attpåklatt på gang Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Har det samme, og syns at uttøyining av lår-og leggmuskler hjelper litt.
Junibølle Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Det som hjelper for meg er å ligge med bena høyt om natten. Har en stor sofapute i senga:)
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Knyt ulltråd rundt anklene. Kjerringråd. Jeg har prøvd, og synes det hjalp . Kanskje det er psyken det hjelper mest på, men jeg fikk i hvertfall sove:) Ellers pleier jeg å sitte i badekaret og tøye ut skikkelig ved at jeg tar tak i fotbladene og presser de bakover. Denne tøyingen funker bedre for meg enn å stå mot en vegg.
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Hei. Jeg har oppdaget at varm melk med honning hjelper meg mot dette. Vet ikke om det er noe i melken eller om det er fordi dette mentalt er en "avslappingsdrikk" fra jeg var liten, men det funker i hvertfall.
kleppe71 Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Helt riktig. Hvis du knyter en ulltråd rundt anklene dine så vil det hjelpe. Det er visse et av de kjerringrådene som virkelig hjelper, men det er ingen som vet hvorfor. I forrige svangerskap måtte jeg bruke det hver gang jeg la meg om kvelden og det hjalp veldig. Men det må være ull. Lykke til.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 jeg må sambo til og massere beina mine når jeg får det.. da går det over hos meg
Mamma til to guttegull Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Prøv tilskudd av kalsium og magnesium. Det har hjulpet godt for meg ) Jeg har tidligere hatt vanvittig mye kramper i leggene og kun brukt magnsium. Krampene ble borte der og da, men kom tilbake neste dag. Da jeg startet med Sunkost Kalsium:Magnesium 2:1 ble de gradvis borte og kommer heller ikke tilbake. Hvis man ikke får i seg nok kalsium i svangerskapet, vil baby'n hente kalsium fra bl.a skjellettet og muskulaturen til mor, så dette kan være forklaringen på hvorfor det blir bedre med tilskudd. Både kalsium og magnesium er viktige for muskulaturen: kalsium trekker sammen musklene og magnesium roer ned musklene. Lykke til!
SpongeBob Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 Kalsiumtilskudd sammen med magnesium? Må de tas i samme pille eller holder det om jeg tar begge typer?
sanfare25 Skrevet 23. april 2010 #10 Skrevet 23. april 2010 Jeg bruker en fot og legg krem som er avkjølende.. Og så får jeg samboer til å massere legga.. det hjelper i allefall lenge nok til at jeg sovner og ikke kjenner det mer!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 23. april 2010 #11 Skrevet 23. april 2010 B6 vitaminer skal kunne virke på samme måte som magnesium:) Hilsen min Jordmor
Mamma til to guttegull Skrevet 23. april 2010 #12 Skrevet 23. april 2010 Jeg synes det enkleste er å ta alt i en kapsel, men det er jo opp til deg hva du ønsker. )
Hurra <3 Skrevet 23. april 2010 #13 Skrevet 23. april 2010 Gå med støttestrømper på dagtid Varmt bad og uttøying før du legger deg Avkjølende fot og leggkrem (body shop sin peppermynte er veldig god)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå