Gå til innhold

Sliter med rastløse ben, noen som har noen gode tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forferdelige murriger i bena,og dette kommer selvfølgelig når jeg legger meg og skal sove,tar magnesium tabletter,men føler ikke dette hjelper så mye...tar i mot alle gode råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samme, og syns at uttøyining av lår-og leggmuskler hjelper litt.

Skrevet

Det som hjelper for meg er å ligge med bena høyt om natten. Har en stor sofapute i senga:)

Skrevet

Knyt ulltråd rundt anklene. Kjerringråd. Jeg har prøvd, og synes det hjalp . Kanskje det er psyken det hjelper mest på, men jeg fikk i hvertfall sove:)

Ellers pleier jeg å sitte i badekaret og tøye ut skikkelig ved at jeg tar tak i fotbladene og presser de bakover. Denne tøyingen funker bedre for meg enn å stå mot en vegg.

Skrevet

Hei.

Jeg har oppdaget at varm melk med honning hjelper meg mot dette. Vet ikke om det er noe i melken eller om det er fordi dette mentalt er en "avslappingsdrikk" fra jeg var liten, men det funker i hvertfall. :)

Skrevet

Helt riktig. Hvis du knyter en ulltråd rundt anklene dine så vil det hjelpe. Det er visse et av de kjerringrådene som virkelig hjelper, men det er ingen som vet hvorfor. I forrige svangerskap måtte jeg bruke det hver gang jeg la meg om kvelden og det hjalp veldig. Men det må være ull. Lykke til.

Skrevet

jeg må sambo til og massere beina mine når jeg får det..

da går det over hos meg

Skrevet

Prøv tilskudd av kalsium og magnesium. Det har hjulpet godt for meg :o) Jeg har tidligere hatt vanvittig mye kramper i leggene og kun brukt magnsium. Krampene ble borte der og da, men kom tilbake neste dag. Da jeg startet med Sunkost Kalsium:Magnesium 2:1 ble de gradvis borte og kommer heller ikke tilbake.

Hvis man ikke får i seg nok kalsium i svangerskapet, vil baby'n hente kalsium fra bl.a skjellettet og muskulaturen til mor, så dette kan være forklaringen på hvorfor det blir bedre med tilskudd. Både kalsium og magnesium er viktige for muskulaturen: kalsium trekker sammen musklene og magnesium roer ned musklene.

Lykke til!

Skrevet

Kalsiumtilskudd sammen med magnesium? Må de tas i samme pille eller holder det om jeg tar begge typer?

Skrevet

Jeg bruker en fot og legg krem som er avkjølende.. Og så får jeg samboer til å massere legga.. det hjelper i allefall lenge nok til at jeg sovner og ikke kjenner det mer! :D

Skrevet

B6 vitaminer skal kunne virke på samme måte som magnesium:) Hilsen min Jordmor

Skrevet

Jeg synes det enkleste er å ta alt i en kapsel, men det er jo opp til deg hva du ønsker. :o)

Skrevet

Gå med støttestrømper på dagtid

Varmt bad og uttøying før du legger deg

Avkjølende fot og leggkrem (body shop sin peppermynte er veldig god)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...