Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Ble igangsatt på mandag pga fødselsangst. Fikk da 2 modningspiller, men fikk ingen rier, kun sammentrekninger som ikke gjorde vondt. Samme behandling på tirsdagsmorgen med samme resultat. Kl 16.00 kommer legen inn igjen og spør pentom å få tøye forsiktig. Jeg sier ja mot at han slutter med en gang jeg sier ifra. Det ble ikke vondt og han satte enda en pille samtidig. Kl 17.00 hadde jeg rier!!! Ca 17.30 ringer venninna mi mannen min som skal komme snart. Jordmor setter venflon så det blir klart til epidural. Blir sjekket til 3 cm. Får flytte inn på fødestua og vi går fort dit mellom 2 rier. Halv 7 kommer mannen inn i den værste ria så langt. Flytter fort opp i badekaret hvor riene igjen blir levbare. Venninna mi spyler ryggen og magen under riene, og jeg klarer å være med på samtalen mellom riene. Under riene nynner jeg høyt og puuuuster. Vi tipper også fødselsvekt på babyen. Etter en time kjenner jeg riene ta seg skikkelig opp, og vi ringer på jormor. Hun bestiller epidural og jeg får ei nye rie i badekaret som overbeviser meg om at det er riktig valg. Inn på fødestua igjen hvor jeg blor stående å støtte meg til en benk mens mannen masserer ryggen under riene. 19.30 blor jeg sjekket igjen, 5 cm å spent vannblære. Står på kne og henger over fødesengen og gråter fordi jeg faktisk skjønner at det går fremover. Står der på kne når vannet plutselig går, å faan sier jeg og blir veeeldig stresset fordi jeg hele tiden har sagt at det kom til å gå fort fra vannet gikk. Epiduralen kan jeg visst bare glemme, og riene kommer raskt!! Mannen masserer rygg, venninna mi holder meg i hånden mens jeg friker ut å hyler at det går for fort/jeg vil ikke/jeg klarer ikke osv. Jeg blir lagt opp i sengen og roper at "nå kommer hun, jeg lover, hun kommer nå"! Jeg begynner å presse og kjenner babyen kommer nedover. Blir snudd over på den andre siden, mens mannen får beskjed at om han ikke vil ha med seg slutten må han gå nå! Han går ut av fødestua. Venninna mi blir å holder meg i hånden. Jeg skriker på ei pressrie og får beskjed om å ha haka på brystet og trykke stille. "jeg vet"! På neste pressrie holder jeg venninna mi i hendene og trykker hele babyen ut mens barepleieren holder foten min.... Så 25 min fra vannet gikk til nun var helt ute... Tenk å ødelegge hele svangerskapet med denne angsten når alt gikk så bra denne gangen. Heftig var det på slutten og jordmor sa anestesilegen sikkert snudde når han hørte skrikene mine! Men plutselig var alt over:-o så mot 1,5 time pressrier til kun 2 rier er jo ganske fantastisk!! Håper ingen førstegangsfødene hørte meg på tur inn på fødestua iallefall;-p De vet jo ikke at jeg hylte fordi jeg trodde jeg enda hadde 1,5 timer pressrier igjen uten epidural:-p Lillesøster er 3525 gram, 51 cm og 36 rundt hodet og nå koser vi oss på barsel:-D Jeg er sikker på at det hjalp at de her inne krysset fingrene for meg!!
Gjest Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Gratulerer så mye med den lille jenta! Så flott at du hadde en fin fødselsopplevelse denne gangen!
Gjest Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 Gratulerer med litjpia, kos dere masse i tiden fremover :-) Godt å høre at du fikk en flott fødselsopplevelse!
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 Gratulerer så mye med jenta! Godt å høre at alt gikk så bra, kos dere masse i barselstiden:)
Godjulsluttåpu.......... Skrevet 22. april 2010 #10 Skrevet 22. april 2010 Gratulerer så masse med den lille prinsessa=) Fin fødselshistorie du hadde=)
Gjest Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 Gratulerer så mye, og flott at du fikk en fin fødselsopplevelse nå! Kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå