Gå til innhold

da er lillejenta kommet til verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun kom på termindagen 21.04 kl 15.54....

Hadde murringer i ryggen fra tidlig på morgenen, men de samme murringene som jeg har hatt de siste ukene. Så tok det seg litt opp og murringene ble kraftigere, men de var fortsatt konstante murringer og ikke i tak.

Når klokken ble 13 begynte jeg å tro at dette må jo være noe....og så gikk det etterhvert over i rier. Vet ikke helt hvor regelmessige de var, men etter at pappaen kom hjem litt over kl 14, så dro vi til føden og kom dit kl 15.

Jeg ble tatt imot og skulle legges på registrering på ett forrom, men på vei inn på dette rommet så jordmoren hvor vonde riene mine var...og jeg hadde hatt 5-6 stykker på 30 minutt på veien innover til sykehuset, så hun bestemte at jeg skulle rett inn på en fødestue.

Der sjekket hun meg og jeg hadde mellom 4 og 5 cm åpning...når hun kjente etter kjente hun hvor mormunnen gav etter og ble iallefall 5 cm bare av at hun undersøkte med. Ble lagt på registrering, mens hun dekket opp til fødsel, for hun skjønte at dette kunne gå fort.

Faren dro ned i mottakelsen for å skrive meg inn. Lå der med rier, som gjorde ganske vondt i ryggen...slik som jeg fryktet etter forrige fødsel. Far rakk å komme tilbake heldigvis etter ikke så lang tid.

Fant ut at jeg ville ha sånne steriltvannspapler, og fikk det. Fikk så en kraftig rie rett etterpå....og samtidig presset det både her og der. Jordmoren lurte på om det presset både foran og bak, og det gjorde det....derfor trodde hun ikke at jeg hadde full åpning ennå. Men etter den rien måtte hun kjenne etter, og mens hun gjorde det gikk vannet...og hodet var på full fart ut. Det gikk så fort at hun måtte holde igjen babyen for at jeg ikke skulle revne slik....og etter 3-4 press så var lillejenta ute kl 15.54....54 minutt etter at jeg kom til sykehuset.

Jeg var den siste som kom inn og den første som fødte...så var ikke hun som egentlig skulle ta imot den første ungen på det skiftet...men slik gikk det altså.

Så dette ble en kjapp fødsel på meg....og det er jeg glad for. Måtte sy 3 innvendige sting, men det gikk bra. Mye bedre enn forrige gang da jeg måtte klippes, og de stingene var mye mer vonde.

Jenta var 3240 g og 48 cm

Nå sitter vi på barselhotellet og imorgen tidlig får vi reise hjem....så dette var igrunn min drømmefødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så koselig historie:)

Kos deg med den lille!

Skrevet

Gratulerer så masse Athene..

Greit med korte fødsler:o)

Nesten samme vitale mål som min lille gutt..

Kos dere videre.. Vi sees vel inne på Småtroll;o)

Skrevet

Gratulerer så masse! Jøss - ja, dette var raskt! Kose dere masse, masse med den lille jenten :-)

Skrevet

åh...gratulerer så mye,heldig du er som har fåt babyen din :) kjenner jeg gleder meg masse til jeg har min lillegutt i armene...har fortsatt noen uker igjen da men,hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...